به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، آلبوم موسیقی " گلشن دل " در ۱۵ قطعه موسیقی منتشر است. نخستین قطعه از این مجموعه تصنیف " گلشن دل " در دستگاه ماهور است.

این آلبوم موسیقی با قطعه تکنوازی " تار "، تصنیف " پرتو عشق " آواز افشاری، ساز و آواز، رِنگ افشاری، تصنیف " به خاطر تو " در آواز بیات اصفهان، ساز و آواز، تصنیف " به خاطرتو "، تصنیف " بهشت عاشق " در دستگاه شور، تصنیف " نمانده رفتی " ادامه پیدا می کند.

قطعه پایانی از این آلبوم موسیقی به تصنیف " نمانده رفتی " در دستگاه سه گاه اختصاص دارد. همچنین مجموع ترانه های موجود در این قطعات از ابوالقاسم حالت، هدایت الله نیر سینا، ابوسعید ابوالخیر، نظام فاطمی، حافظ، پرویز خطیبی، سعدی و تورج نگهبان است.



در دفترچه معرفی این آلبوم درباره بنان و نصرالله زرین پنجه چنین آمده است: از ابتکارهای علینقی وزیری در تصنیف سازی یکی این بود که برای تصنیف‌هایش مقدمه می‌ساخت و جواب‌های مناسب به ساز می داد. دیگر اینکه نوعی آهنگ بر روی اشعار قدما، مانند حافظ و سعدی و مولوی ساخت که طولانی‌تر از تصنیف بود. راه و روش وزیری توسط شاگردش خالقی دنبال شد و او هم آهنگ هایی به این شیوه با مُدگردی‌های غیر معمول، هارمونی و کنترپوان‌های بدیع و پیچیده در ریتم ساخت که اجرای آنها بسیار دشوار بود.

بنان به دلیل بالیدن در مکتب وزیری و تعلیم گرفتن از خالقی و به کمک قوه تشخیص ضرب بهترین مجری این آثار شد. او در عین حال مجری ساخته های هنری مرتضی محجوبی نیز بود. ده سال آخر فعالیت های هنری بنان در اجرای آهنگ های ساده‌تری سپری شد که " الهه ناز " شاخص تریم آن ها بود. در یک نگرش کلی در این راه او بیشتر از ساخته های نواساز خوش قریحه نصرالله زرین پنجه جست.

آثار روان و دلنشین زرین پنجه حکایت از ذوق سرشار و هنر او در ملودی پردازی دارد. زرین پنچه با نوشتن هارمونیهای ساده، با حداقل ترکیب سازها، ارکسترهای خوش صدایی را هدایت میکرد