فیلم سینمایی «سرآغاز» به زودی روی پرده سینماهای ایران

شهاب کاظمی؛ تهیه‌کننده‌ فیلم سرآغاز گفت: سرآغاز فیلمی است باب طبع مخاطبان حرفه‌ای سینما و بالاخص آنها که از فیلم‌های تجاری- چه کمدی چه ملودرام - خسته شده اند و دوست دارند هوایی تازه را در سینما تجربه کنند.

این تهیه‌کننده‌ ادامه داد: از آنجا که فضای داستانی فیلم بیشتر مناسب سینماروهای حرفه‌ای است، ترجیح دادیم فیلم را در گروه هنروتجربه اکران کنیم که با وجود همه محدودیت‌ها همچنان توانسته چراغ سینمای آوانگارد را روشن نگه دارد.

کاظمی درباره تیم تولید این فیلم‌ بیان کرد: خودم با اینکه در تولید برخی محصولات گیشه‌پسند مانند هزارپا حضور داشته‌ام ولی سعی می‌کنم هرازگاه آثار هنری را هم تولید کنم به خصوص که سعید حسینی کارگردان فیلم از جمله جوانان مستعدی است که با اینکه خارج از مرکز هستند ولی سرشار از ایده‌های ناب و خلاقیت هستند که می‌تواند سینمای ما را به جلو ببرد.

وی افزود: در گروه تولید فیلم‌ سرآغاز برخی از همکاران سینمایی سالیان خودم مانند حامد مظفری منتقد و روزنامه‌نگار باسابقه و مدیر رسانه تحلیلی سینماروزان را به عنوان جانشین تهیه‌کننده کنار خود داشتم و در عین حال مهرداد سلیمانی از فعالان پشت‌صحنه سینمای ایران نیز به عنوان مجری طرح در کار حاضر بودند.‌ از فیلمبردار تا گریمور و صدابردار کارمان بچه‌هایی جوان ولی با نگاه خلاقانه هستند که ذوق و استعداد وافری دارند و در سال‌های بعد بیشتر از آنها خواهید شنید.

 

او در ادامه گفت: در میان بازیگران نیز هنرمندانی مانند سجاد محبی، سمانه پرتوی،مهشید شریفی، علی ضمیری، مریم کیانی‌زاده، علی فراستی و... را داریم که شاید نامشان را کمتر شنیده باشیم ولی در بازیگری، مهارت دارند. در پشت صحنه فیلمبردار خوبی داریم به نام محمد ثریا و میلاد معتمدی‌فر از مجریان سابق برنامه هفت به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در کار حاضر است و همه کنار هم جمع شدند تا یک محصول وزین و خاطره‌ساز تولید کنند.

فیلم سینمایی «سرآغاز» به زودی روی پرده سینماهای ایران

شهاب کاظمی که مدیر موسسه گلرنگ‌رسانه هم هست درباره فضا برای عرضه آثار آوانگارد در فضای پلتفرم ها گفت: هرچند در اکران آنلاین همچنان فیلم‌های سینمای بدنه و چهره‌محور در الویت هستند ولی خوشبختانه فیلم‌ "سرآغاز" به خاطر ذات داستان‌گو و معمایی خود می‌تواند در اکران آنلاین هم مورد توجه باشد.

کاظمی ادامه داد: فیلم سرآغاز به زودی در گروه هنروتجربه اکران می‌شود و پس از آن حتما اکران آنلاین را در دستور کار قرار خواهیم داد. جنس این فیلم، جنس کارهای ماندگاری مانند غریبه و مه بهرام بیضایی، گزارش عباس کیارستمی یا شطرنج باد محمدرضا اصلانی یا از نمونه‌های مشابه متاخر می‌توانم به ساکن طبقه وسط اشاره کنم که با همکاری شهاب حسینی و هدایت صحیح محمدهادی کریمی مولف حاذق سه دهه اخیر، به فیلمی دیدنی بدل شد که هر بار که آن را می‌بینیم باز نکته‌ای تازه برای کشف و شهود دارد.

تهیه‌کننده سرآغاز درباره برنامه‌های خود برای تولید فیلم و سریال گفت: من در شبکه خانگی هم اولین سریال ژانر دلهره با عنوان احضار را با همراهی رامین عباسی‌زاده ارائه دادم که جزو سریال‌های متفاوت تمام ادوار شبکه خانگی بود چون به غیر از خودم که دغدغه کار متفاوت را دارم، حضور رامین عباسی‌زاده به عنوان تهیه‌کننده ای که واقعا از فهم سریالی خوبی برخوردار است و برای هر اپیزود، داستانی مجزا دارد باعث شد همچنان این سریال در بازپخش در پلتفرم و بعضا در برخی شبکه های ماهواره ای، باز مخاطب داشته باشد و بارها مخاطبان تقاضای تولید ادامه آن را داشته باشند و قطعا مدیران پلتفرم‌ها نیز باید به این درک برسند که بخشی از سبد تولید خود را به سریال‌های ژانر اختصاص دهند و نه دوقطبی کمدی - ملودرام که واقعا مخاطب را زده کرده. راه موفقیت امروزی در پلتفرم‌ها، تولید سریال‌های ژانرگرای استاندارد با تولید حرفه‌ای و افراد امتحان‌پس‌داده است.

فیلم سینمایی «سرآغاز» به زودی روی پرده سینماهای ایران

 

فهرست عوامل فیلم سینمایی سرآغاز به قرار زیر است: کارگردان: سعید حسینی/ تهیه‌کننده: شهاب کاظمی/ جانشین تهیه‌کننده: حامد مظفری/ مدیر فیلمبرداری: محمد ثریا/ صدابردار: حسن بلالی / آهنگساز: رستار اوجی/ تدوین: حمید ملیحی/ چهره‌پرداز: امیرحسین غفاری/ طراح صحنه و لباس: محبوبه سلطانی / تهیه‌کننده اجرایی: میلاد معتمدی فر/ مجری طرح: مهرداد سلیمانی/ بازیگران: سجاد محبی، سمانه پرتوی، مهشید شریفی، علی ضمیری، مریم کیانی زاده، علی فراستی و...

در خلاصه داستان فیلم سرآغاز چنین آمده: در بحبوحه لحظاتی که همه چیز را آرمانی و رویایی می‌بینیم به ناگاه اتفاقاتی می‌افتد که انگار ما را به گذشته یا آینده یا شاید هم‌ دنیایی موازی پرت می‌کند که باز باید از نو آغاز کنیم...