سلنا گومز و برد پیت دو رقیب سرسخت برای جایزه امی

 متی متسون که به خاطر نقش برجسته‌اش در کمدی «خرس» شناخته می‌شود، نتوانست در بخش بازیگری نامزدی را از آن خود کند. اما او برای نخستین بار موفق به دریافت نامزدی اجایزه امی به عنوان تهیه‌کننده نمایش «آشپزی موفق» شده است که احتمالاً می‌تواند اولین پیروزی او را به همراه داشته باشد.

گرت باش، تهیه‌کننده‌ای که با اثر «شب» در سال 2017 نامزد شده بود، به عنوان نخستین تهیه‌کننده‌ای که سه نمایش در یک سال را نامزد جوایز کرد، به تاریخ‌سازی پرداخت. او امسال به خاطر مینی‌سریال «ریپلی» و کمدی‌های FX به نام‌های «سگ‌های رزرو شده» و «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم»، نامزد امی شده است.

تایکا وایتیتی، همکار گرت باش در FX، به عنوان نخستین تهیه‌کننده بومی نیز برای دو سری کمدی «سگ‌ها» و «سایه‌ها» نامزدی را دریافت کرده است.

وایس و دیوید بنیاف، خالقان مشهور «بازی تاج و تخت»، برای دومین بار نامزدی در بخش سریال درام را با اقتباس علمی-تخیلی «3 مشکل بدن» از آن خود کرده‌اند. ریان جانسون نیز در میان نامزدهای دیگر این سریال، به عنوان اولین بار برای دریافت نامزدی امی شناخته می‌شود.

تیم تولید «3 مشکل بدن» شامل روزاموند پایک به عنوان تهیه‌کننده اجرایی، برد پیت، دد گاردنر و جرمی کلاینر است.

همچنین، سلنا گومز که به عنوان پرنامزدترین تهیه‌کننده لاتین در تاریخ جوایز امی شناخته می‌شود، امسال سومین نامزدی متوالی خود را برای کمدی معمایی «فقط قتل‌های داخل ساختمان» به دست آورده است. او همچنین اولین نامزدی بازیگری خود را در این کمدی به عنوان بازیگر اصلی دارد. استیو مارتین و مارتین شورت نیز در کنار سلنا گومز در بخش نامزدهای بازیگری قرار دارند.

رای‌گیری نهایی جوایز امی از 15 تا 26 آگوست برگزار خواهد شد.