هیچ وقت دنبال افزایش تعداد مخاطبان «حسینیه معلی» نبودیم

نشست علمی تحلیل و بررسی برنامه « حسینیه معلی » صبح امروز چهارشنبه با حضور نجم‌الدین شریعتی مجری، محسن شاکری‌نژاد رییس مرکز تحقیقات صداوسیما، سعید ستودگان تهیه‌کننده برنامه، سیدبشیر حسینی، کارگردان و مهدی بلوکات قائم مقام شبکه، در سالن شهید صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

محسن شاکری‌نژاد  رییس مرکز تحقیقات صداوسیما در این جلسه با تاکید براینکه در عصر اینترنت وضعیت تماشای تلویزیون‌های خطی در دنیا نزولی است گفت: سال قبل میزان مخاطب حسینیه معلی ۳۶ درصد بود و امسال با ۱۳ قسمت به عدد ۴۳ درصد رسیدیم. آخرین فصل «عصر جدید» که یک برنامه‌ شاد است ۴۶ درصد مخاطب داشته است. در برنامه حسینیه معلی مخاطب قرار است گریه کند و این آمار قابل تامل است. حسینیه معلی رقیبی ندارد و خودش رقیب خودش است.

وی افزود: یک برنامه دینی که جذابیت معنوی دارد رکورد برنامه‌های محرمی رسانه ملی را شکسته است. در تیتراژ اسم عوامل نیست و خیلی‌ها نمی‌دانند  بشیر حسینی  کارگردانی می‌کند. اگر اخلاص و عنایت امام حسین(ع) نباشد برنامه نمی‌تواند به این آمار برسد. این در حالی است که پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون در آمریکا ده درصد مخاطب دارد.

این برنامه برای خردسالان و کودکان جذاب است.

نجم‌الدین شریعتی ، مجری برنامه در ادامه مراسم گفت: ما متوجه شدیم برای خردسالان و کودکان حسینیه معلی بسیار جذاب است و آنها هم به مخاطبان برنامه اضافه شده‌اند.

وی افزود: ما هیچ وقت به دنبال جذب مخاطب نبودیم و کار خودمان را کردیم. امسال مخاطبانی از زندان و بیمارستان داشتیم که نمی‌توانستند هیات بروند. آنها در پیام‌هایشان از ته دل ما را دعا می‌کردند.