شام آخر وزیر ارشاد با خبرنگاران

در این مراسم علاوه بر وزیر فرهنگ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ ، فرشاد مهدی پور معاون امور تبلیغات و رسانه‌ای وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ایمان شمسایی پور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی نیز حضور دارند.
محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اعلام کرده بود که به بهترین نقدهای ارسالی پیرامون برگزاری جشنواره های فجر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.
همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار ، برگزیدگان این آیین به این ترتیب اعلام شد؛

نفر اول محمدرضا رسولی

نفر دوم مجتبی اردشیری

نفر سوم کبری غروی

و انتخاب ویژه داوران عاطفه جعفری

برگزیدگان این آیین، هدایای نقدی خود را دریافت کردند و مورد تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند.
محمدمهدی اسماعیلی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: باعث تاسف است که دژخیمان خون‌آشامی که با این خشونت و وحشی‌گری مقابل چشم همه مردم دنیا، بندگان خدا را سلاخی می‌کنند، آزادانه در المپیک هم شرکت می‌کنند.
او گفت: المپیکی که به محض اراده قدرت‌های حاکم، کشورهایی که از نظر آنها متمرد هستند به راحتی حذف می‌شوند و با آنها به راحتی برخورد می‌کنند اما افسران رژیم صهیونیستی، تفنگ‌بدستان این رژیم جلاد، آدم‌کش و کودک‌کش به اسم ورزشکار در مسابقات حاضر می‌شوند.امیدواریم به زودی با انتقام سختی که جبهه مقاومت و رزمندگان عزیز اسلام خواهند داشت طومار این رژیم در هم بپیچد و همه ما همراه با رهبر عزیزمان نماز را در بیت‌المقدس عزیز برپاداریم.
 او در بخش دیگری از سخنانش گفت: سلایق و جناح‌ها و خطوط مسائل بسیار فرعی است. مخصوصا برای من و همکارانم که عمدتا بدون هیچ گونه گرایش سیاسی روشن به معنای مصطلح خود کنار هم جمع شده بودیم.
وزیر فرهنگ تصریح کرد: هرکس در هرجای کشور به مردم خدمت می‌کند، برای ما محترم است.