بهروز افخمی در برنامه «هفت» گفت: وقتی میگوییم فیلم باید پدیدارشناسانه نقد شود، منظورمان این است که در فیلم «ساعت شش صبح» ما به دنبال مهران مدیری بگردیم. چون مردم هم به دنبال حضور و شخصیت او در فیلم هستند. من نمیدانم چرا خودش فیلمنامه را نوشته است. مدیری وقتی از قاسمخانیها جدا شد، افت شدیدی پیدا کرد.
عجیب است که در این زمان زیست کنید ولی انقدر با مردم فاصله داشته باشید. مدیری زمانی موفق بود که فیلمنامههایش را خودش نمینوشت. مهران مدیری نسبت به خودش عدم شناخت دارد. او اگر سیر خود را نگاه کند و متوجه شود با جدایی از قاسمخانیها انقدر سقوط کرده، نباید فیلم جدیاش را خودش مینوشت و باید به سراغ فیلمنامهنویسی میرفت که این فضا را میشناخت. اگر فیلمنامه را کس دیگری مینوشت و خود مدیری هم در تک سکانس بازی نمیکرد و تمرکزش را روی کارگردانیاش میگذاشت شاید ما با فیلم سر و شکلدارتری روبرو بودیم. من که در سالن سینما فیلم را میدیدم، شاهد بودم که چند تماشاگر سینما را ترک کردند و من بعد از اتمام فیلم به «که چی؟» بزرگ رسیدم.
شناسه خبر:
۱۲۵۵۴۳۷
افخمی:
مدیری زمانی موفق بود که فیلمنامههایش را خودش نمینوشت
بهروز افخمی در برنامه «هفت» گفت: وقتی میگوییم فیلم باید پدیدارشناسانه نقد شود، منظورمان این است که در فیلم «ساعت شش صبح» ما به دنبال مهران مدیری بگردیم.
۰
منبع :
صبا