بازیگر مشهور سریال زیر آسمان شهر پیر و شکسته شد

کامران ملک‌مطیعی (متولد ۱۳۴۲ در تهران) مجری، صداپیشه، هنرپیشه، کارگردان، و نویسنده تئاتر است.

کامران ملک‌مطیعی بیشتر با هنرنمایی در نقش دکتر سرایدر در سریال زیر آسمان شهر ۱ به کارگردانی مهران غفوریان شناخته می‌شود.

او با نقش آفرینی در یک نقش کوتاه درکنار پدر خود سعید کنگرانی، کیومرث ملک مطیعی و پرویز فنی‌زاده در سریال دایی جان ناپلئون به کارگردانی ناصر تقوایی پا به عرصه بازیگری گذاشت.

کامران ملک‌مطیعی در سال ۱۳۶۲ کار هنری را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و تا سال ۱۳۸۰ خورشیدی فعالیت‌های گسترده‌ای را در رادیو، تئاتر و تلویزیون داشت.

کامران ملک‌مطیعی دانش‌آموخته موسیقی، اقتصاد و تئاتر در تهران است.

بر پایه گفته خویش وی در سال‌های فعالیت خود در ایران رابطه بسیار نزدیکی با منوچهر نوذری، فرهنگ مهرپرور، بهمن زرین‌پور، مهران مدیری و ناصر عبدالهی داشته‌است.

او در سال ۱۳۶۹ در یکی از مجموعه‌های آیتمی که با مضمون‌های سیاسی برای کودک و نوجوان به کارگردانی ثریا قاسمی ساخته شده بود در کنار مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت که آن برنامه در سال ۱۳۷۱ بنام مشت‌های کوچک روی آنتن رفت.

مهران مدیری از مشت‌های کوچک به عنوان اولین تجربه نقش آفرینی خود در تلویزیون یاد کرده‌است.

کامران ملک‌مطیعی تجربه کارگردانی مجموعه تلویزیونی را نیز در کارنامه خود دارد او برای نوروز ۱۳۷۸ خورشیدی طنز آیتمی را بنام جمعه‌ها کارگردانی کرده‌است که از بازیگران آن می‌توان به داوُد ولی‌پور، نیما صنعتی، حسین لطیفی، امیر جوشقانی و محمود اوین اشاره کرد.

طنز آیتمی جمعه‌ها نخستین کار تلویزیونی شهاب حسینی و کیوان ملک‌مطیعی (برادر کامران ملک‌مطیعی) به‌شمار می‌آید.

کامران ملک‌مطیعی به غیر از کارگردانی و ایفای نقش در این سریال نوروزی، نویسنده این اثر نیز بوده‌است.

از تنها اثر سینمایی ای که کامران ملک‌مطیعی در ایران در آن ایفای نقش کرده‌است می‌توان به فیلم مهره به کارگردانی محمدعلی سجادی اشاره نمود که در اسفند ۱۳۷۶ به صورت محدود در ۷ شب در ۳ سینما به اکران درآمد.

بازیگر مشهور سریال زیر آسمان شهر پیر و شکسته شد