بلوری از جنس سراب

کتاب «بلوری از جنس سراب» جدیدترین اثر عرفان پژوه معاصر، دکتر محمد اسماعیل عبداللهی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی کشور منتشر شد. این کتاب به بررسی مهمترین مساله های ذهنی انسان معاصر پیرامون معنویت می پردازد و الگوی معنوی جهان را به نقد می کشد. در مقدمه کتاب چنین آمده است:

انسان معاصر در موقعیت فقر معنویِ فراگیر قرار گرفته است. هر چه دامنه علم و تکنولوژی گسترده­تر می شود، بر تنهایی و فقر معنوی بشر معاصر افزوده می­شود؛ گویی مدیریت دنیا بر همین اساس سامان یافته است. امروز تأثیرگذارترین فعالیت جهان غرب، برای مدیریت کردن فضای معنویت خواهی جهان، ایجاد جریانات انحرافی، فرقه­های معنوی و معنویت­واره­ها است. این گونه ­های معنوی، شوالیه­های تیز رویی هستند که می­توانند در اندک زمانی هر سپاهی را از هم بپاشند و هر اجتماعی را درگیر و گرفتار خود کنند. معنویت طلبی بشر را باید پاسخ گفت اما نه هر پاسخی؛ بلکه پاسخی از جنس معنویت حقیقی و زلال. مساله های ذهنی انسان معاصر و پاسخ های سرابی و حقیقی را در این کتاب بخوانید و به تفاوت انگاره ها خیره شوید.

بلوری از جنس سراب

کتاب های « پژوهشی جامع در تصوف فرقه ای»، «سایبان خودساخته عرفان مدرن» از این نویسنده در گذشته منتشر شده که تاکنون به چاپ دهم رسیده است و در جشنواره های ملی ایران، جزء آثار برگزیده بوده است.