فروش سینماهای کشور در هفته گذشته

 دو فیلم « فسیل » و « شهر هرت » درحال حاضر پرفروش‌ترین فیلم‌های سینماها هستند و دو سوم فروش روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به این دو فیلم اختصاص داشت.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی، در این دو روز، 1 میلیارد و 970 میلیون تومان فروخت و 38هزار و 750 مخاطب برای تماشای آن بلیت خریدند. این فیلم نوستالژیک به طور کلی از ابتدای اکران، 192 میلیارد تومان فروخته و همچنان پرقدرت ادامه می‌دهد. کل مخاطبان این فیلم تا امروز 4 میلیون و 370هزار نفر بوده است.

دومین فیلم پرفروش آخر هفته گذشته، کمدی «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی بود. فیلمی با بازی پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی، بابک کریمی و … که 1 میلیارد و 160 میلیون تومان در این دو روز فروخت و 21هزار و 800 نفر مخاطبش بودند. «شهر هرت» از 17 خرداد اکران شده و در این مدت 15 میلیارد تومان فروخته است. این فیلم درحال حاضر با اختلاف کمی نسبت به «سه کام حبس»، سومین فیلم پرفروش سال 1402 است و احتمالا به زودی به رقیب پرقدرتی برای «فسیل» تبدیل خواهد شد.

فروش سینماهای کشور در هفته گذشته

بعد از دو کمدی پرفروش، «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزا محمدی در جایگاه سوم فروش آخر هفته قرار داشت. این فیلم با بازی جواد عزتی، سارا حاتمی، صابر ابر، گلاره عباسی و … پروفروش‌ترین فیلم اجتماعی اکران سینماها در روزهای پنجشنبه و جمعه بود. این فیلم با حدود 7 هزار مخاطب، 400 میلیون تومان در دو روز فروش کرد. این فیلم از 17 خرداد اکران شده و درحال حاضر حدود 5 میلیارد تومان فروخته است.

چهارمین فیلم پرفروش سینماها در اول و دوم تیرماه، «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی بود. فیلمی با بازی شکیب شجره و نازنین بیاتی درباره زوجی که برای تفریح سر از یک عروسی درمی‌آورند و درگیر بحران عجببی می‌شوند. 4 هزار و 500 نفر در این دو روز برای این فیلم بلیت خریدند و فروش آخر هفته آن به 237 میلیون تومان رسید. «عروسی مردم» از شروع اکران تا به حال 3 میلیارد تومان فروش کرده است.