میزان تلفات جاده‌ای در فارس بالا است

داوود کشاورزیان بعدازظهر امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جمع خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری باید نسبت به نگهداری، ایمنی راه‌ها و نیز نصب تابلو، دوربرگردان‌ها و دیگر نکات راهداری توجه شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به کیفیت در برقراری و احداث راه‌ها در محورهای مواصلاتی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در کاهش تلفات جاده‌ای دارد، افزود: در کشور ما بیش از 30 کارخانه سازنده آسفالت وجود دارد درحالی‌که در کشوری مانند انگلستان با دو کارخانه به تولید آسفالت آن‌هم با کیفیت بالا اقدام می‌کنند و برای مقابله با این معضل باید رویکرد خود را به سمت کیفی‌سازی سوق دهیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی شرکت‌ها باید به کیفیت بیش از کمیت توجه شود و در این راستا بدترین دزدی دزدیدن از کارهای کیفی است.

کشاورزیان تصریح کرد: در اجرای ایمن‌سازی طرح‌ها در سطح ملی برنامه‌های بسیاری شامل نصب دوربین‌های پیشرفته، ساخت پاسگاه‌های پلیس‌راه متمرکز و دیگر زیرساخت‌های ایمنی در سطح کشور اجرایی و عملیاتی شده است.

وی بیان داشت: ارتقای بهره‌وری در کالا و عرضه بیش از تقاضا، خارج و محدود کردن ناوگان فرسوده و توجه به برون‌سپاری از طریق بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

به گزارش فارس، در این آئین در حکمی علیرضا سیاه‌پور به‌عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس معرفی و از خدمات احمد خواست‌خدایی مدیرکل پیشین آن تقدیر شد.