جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی

غلامحسین کرمی، دبیر اول کمسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌و گو با افکارنیوز با اشاره به طرح تامین کالاهای اساسی بیان کرد:«طرح تامین کالاهای اساسی به منظور کمک به اقشار کم درآمد در کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مطرح گردیده است. بعد از بحث و بررسی قرار شد، از محل بودجه 99 طبق بند(و) تبصره 2 منابع مالی این طرح تامین شود. بخشی از منابع مالی این طرح از محل بودجه عمرانی تامین خواهد شد.»

نماینده مجلس یازدهم افزود: «همچنین براساس این بند سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داد که دولت 50 هزار میلیارد تومان از دارایی یا بدهی های خود به صندوق‌های بازنشستگی را به 60 هزار میلیارد تومان افزایش دهد. از این میزان 32 هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی و 18 هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص دارد که با این افزایش بودجه بخش عمده منابع این طرح تامین می گردد.»

طرح تامین کالاهای اساسی شامل 24 میلیون نفر می شود

کرمی اظهار کرد: «همچنین دراین طرح جامعه هدف برای ارائه کالاهای اساسی افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگری و خانواده های بی سرپرست و بدون درآمد در نظر گرفته شده است. که تعداد این افراد به 24 میلیون نفر می رسد. یکی از ایرادات این طرح این است که دولت تنها یک بار می‌تواند کالاهای اساسی را توزیع کند. مجلس به دنبال منابع مالی پایدار برای تداوم این طرح است.»

دبیر اول کمسیون برنامه بودجه و محاسبات در پایان تاکید کرد: «طرح تامین کالاهای اساسی در حال بررسی در کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات است. نمایندگان در تلاش هستند با رفع ایرادات و بررسی بیشتر، طرح را به صحن علنی مجلس بفرستند. مجلس همواره برای کم کردن مشکلات مردم در تلاش است. امیدواریم با تصویب این طرح بتوان باری از دوش خانواده های کم درآمد برداشت.»