امیدواری ظریف به تقویت روابط با باکو

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه سید عباس موسوی و سعید خطیب زاده سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه طی اظهاراتی درباره انتصاب موسوی به عنوان سفیر جدید ایران در باکو عنوان کرد: با توجه به اینکه اعلام کردیم همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی ما هستند، جمهوری آذربایجان کشور بسیار بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است. 

اخبار سیاسی- وی افزود: آقای موسوی می توانست یک ماموریت ساده تر در اروپا و آسیا را انتخاب کند؛ اما ایشان آذربایجان را انتخاب کرد و این نشان دهنده عمق نگرش راهبردی این برادر عزیز ماست که همسایه را برای فعالیت انتخاب کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: من یقین دارم با تجربه خوبی که از ایشان داشتیم و مقدمات خوبی که برای این ماموریت تدارک دید و از همه استان های همجوار بازدید کرد حتما در باکو موفق تر و سربلندتر خواهد بود. 

ظریف افزود: امروز ما روابط بسیار خوبی با جمهوری آذربایجان داریم؛ در حالی که در ابتدای دولت یازدهم روابط ما بسیار پر تنش بود، ولی امروز یکی از بهترین و نزدیک ترین روابط را با این کشور داریم و انشاء الله با تدبیر آقای موسوی این روابط تقویت خواهد شد.

سید عباس موسوی سخنگوی سابق وزارت خارجه قرار است به عنوان سفیر جدید ایران و جایگزین جواد جهانگیرزاده به زودی راهی باکو شود. سعید خطیب زاده معاون مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه نیز به عنوان دوازدهمین سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه  و جایگزین موسوی منصوب شده است.