به گزارش افکارنیوز، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با مهر در خصوص برخی اظهارنظرها درباره عدم ممنوعیت ایجاد رابطه با آمریکا اظهار داشت: عدم رابطه با آمریکا از سیاست های کلان نظام است و این موضوع در سطحی نیست که اشخاص یا نهادها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی نسبت به آن تصمیم گیری کنند.

وی افزد: آنچه از سیاستهای راهبردی مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی درک می کنیم این است که رابطه با آمریکا در شرایط فعلی به مصلحت کشور نیست و شخص دیگری حق اظهارنظر در این باره ندارد که بخواهد دانه بپاشد و یا اینکه عده ای بخواهند خود را مبتکر برقراری رابطه با آمریکا معرفی کنند.
نقوی ادامه داد: در شرایط فعلی که ملت ایران با حضور در صحنه های مختلف به خوبی درخشیده اند و همیشه حماسه آفرین بوده اثبات کرده اند که نظام جمهوری اسلامی متکی به مردم است، بنابراین در این مقطع صحبت از رابطه با آمریکا معنا ندارد و کمکی به سیاست خارجی ما نمی کند.

وی ادامه داد: تاریخ ۳۰ ساله انقلاب اسلامی و تجربیات سه دهه به ما ثابت کرده که اگر جمهوری اسلامی ارتباط خود را با دولت های سلطه گر و متجاوز چون انگلیس، آمریکا و فرانسه و اتحادیه اروپا کمتر کند این منجر به پیشرفت کشور و حرکت اجتماعی ملت به سوی استقلال و خودکفایی می شود.

نقوی خاطر نشان کرد: کشورهایی چون آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی همواره به دنبال منافع و سلطه و غارت هستند و هدف دیگری را دنبال نمی کنند، مطالبات آنها غایت و حدی ندارد هر قدر به مطالبات آنها پاسخ مثبت داده شود مطالبات بیشتری را مطرح می کنند، بنابراین اثبات شده است که رابطه با آمریکا هیچ گاه به نفع ما نخواهد بود.