به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: مقامات اسرائیل پس از ناامیدی از مذاکرات نتانیاهو با اوباما در روز دوشنبه اظهار داشتند که نتایج این دیدار غیرمنتظره نبود و در ماههای اخیر مشخص بود که اختلاف فاحشی میان اسرائیل و دولت امریکا بر سر برنامه هستهای ایران وجود دارد.

به گفته یک مقام بلند پایه اسرائیل اختلافات واشنگتن و تل‌آویو بر سر مسئله زمان و خطوط قرمز امریکا است. واشنگتن " ‌‌مسئله ایران " را با توجه به فضای انتخاباتی پیشرو در آمریکا بررسی می‌کند که به نفع ایران است.

این مقام بیان داشت که از آمریکا می‌خواهیم نوع بیان خود را در قبال ایران تغییر دهد.

این مقام مدعی شد که قابلیت‌های هسته‌ای ایران با قدرت کامل پیش می‌رود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه با برآوردهای سرویس‌های امنیتی اسرائیل همسو است و از این رو موضع آمریکا مسئله‌برانگیز است.

مقامات نظامی و امنیتی دولت آمریکا بر این باورند که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی نیست.

مقامات اسرائیل با استقبال از تاکید واشنگتن بر " آزادی عمل " اسرائیل بیان داشته‌اند که موضع واشنگتن در مخالفت با اقدام نظامی علیه ایران و عدم حمایت از اسرائیل در به عهده گرفتن مسئولیت جنگ، رژیم صهیونیستی را در شرایط دشوار قرار داده است.

یک مقام اسرائیلی آگاه از مذاکرات اظهار داشته است که اکنون اطمینان داریم که آمریکا به دنبال حمله به ایران نیست و اسرائیل باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

در دیدار اوباما با بنیامین نتانیاهو سیاست‌های آمریکا مشخص شده است و واشنگتن خواستار افزایش قیمت نفت و تاثیر منفی آن بر اقتصاد آمریکا نیست.

تهدیدهای اخیر بر سر تحریم نفتی منجر به افزایش قیمت جهانی نفت و بنزین در آمریکا شده است.