ادعاهای تکراری رژیم صهیونیستی درباره برنامه موشکی ایران

«دنی دانون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت بار دیگر ادعاها درباره برنامه موشکی ایران و پرتاب ماهواره‌ ایرانی به فضا را تکرار کرده است.

دانون مدعی شده پرتاب ماهواره ایرانی، «اقدامی سرکش» و «نقض آشکار» قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده. او گفته قصد دارد این موضوع را در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت مطرح کند. 

مقام صهیونیست نوشته است: «پرتاب این ماهواره آشکارا نشان‌دهنده مرحله‌ای دیگر در توسعه موشک‌های قاره‌پیما توسط ایران است. ایران در تاریخ‌های 9 آوریل 2006 و 27 جولای 2017 هم اقدام به پرتاب همین نوع ماهواره کرد و باز هم قصد تکرار این اقدام را دارد.»

ادعاهای مقام صهیونیست در حالی مطرح شده که رژیم صهیونیستی تنها دارند سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود و با حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی، از درخواست‌ها برای پیوستن به پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و یا نظارت بر این برنامه تسلیحاتی مقاومت کرده است. رژیم صهیونیستی، علی‌رغم این، اقدام به اتهام‌پراکنی درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌کند که تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و جزو ان‌پی‌تی است.

دانون در نامه جدید خود نوشته است: «من شورای امنیت را دعوت می‌کنم به کشورهایی بپیوندند که تا کنون اقداماتی را برای مهار تهدید موشکی ایران انجام داده‌اند، به ویژه موشک‌هایی که قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را دارند.»