عارف: خودتحریمی و خودزنی داخلی را کنار بگذاریم

 محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 31 تیر) پارلمان مجلس شورای اسلامی،در نطق میان دستور، گفت: چهل سال است که به عنوان خدمتگزار انقلاب و امروز به عنوان وکیل شما فرصت پیدا کردم تا دغدغه‌ها و خواسته شما را بشنوم و درصدد تحقق آنها اقدام کنم. می‌دانم که به وضعیت موجود نقد جدی دارید، بنده نیز همانند شما وضعیت موجود را شایسته ایران و ایرانی نمی‌دانم.

وی افزود: اصل سوم قانون اساسی را همیشه به خود یادآوری می‌کنم که دولت موظف شده تمام امکاناتش را به کار گیرد تا رفع تبعیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، اقتصادی عادلانه جهت ایجاد رفاه، رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت و زمینه‌های تغذیه، مسکن، بهداشت و کار و تأمین حقوق همه‌جانبه افراد، ایجاد امنیت غذایی و تساوی حقوق در برابر قانون فراهم شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: متأسفانه هنوز تا تحقق این امر فاصله داریم، این فاصله با آرمان‌های انقلاب در کنار دغدغه‌های مردم سبب شده تا امروز پیشنهاد کنم مطالبات زیر را در اولویت قرار دهیم و متعهد شویم که این اولویت‌ها را مجدانه پیروی کنیم. نخست تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی است؛ این روزها که استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی بسیج شده و پروژه انزوای اقتصادی ایران را دنبال می‌کند، بیش از هر زمان دیگری لازم است خودتحریمی و خودزنی داخلی را کنار بگذاریم.

عارف تصریح کرد: کشور داری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است، تنگ‌نظری‌های حزبی، جریانی و قبیله‌ای، دل‌ها را از هم دور کرده است؛ لذا کدورت‌ها را کنار گذاشته و آغوش خود را باز کنیم.