به گزارش ايسنا، علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بينالمللي انرژي اتمي تاكيد كرد در گفتگويي با شبكه خبري پرس.تي.وي، در خصوص فعاليتهاي صورت گرفته در تاسيسات فردو اظهار كرد: همانطور که ميدانيد موجوديت اين سايت بيش از دو سال پيش اعلام شد و از آن زمان آژانس همواره در حال رصد کردن و کنترل فعاليتهاي اين سايت است.

هر گامی که تا کنون از سوی ما برداشته شده و هر گامی که در آینده برخواهیم داشت، تحت کنترل و نظارت آژانس بوده و خواهد بود. وی افزود: در حقیقت این امر بی‌سابقه است و این شفافیت صد درصدی را نمی‌توانید در هیچ جای دنیا پیدا کنید.

اظهارات سلطانیه پس از آن مطرح شد که برخی منابع غربی ادعا کردند که غنی‌سازی در فردو بدون آگاهی آژانس در حال انجام است. سلطانیه افزود: اکنون با وجود دوربین‌های نظارتی ‌۲۴ ساعته و بازرسان، فعالیت‌های غنی‌سازی در نطنز و فردو تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

نماينده ايران در آژانس درباره ادعاي فرانسه مبني بر اينكه فعاليتهاي ايران در فردو مغاير با قوانين بينالمللي است، گفت: من صد درصد و به طور قاطعانه اين نوع ادعاها را رد ميکنم و بر اساس گزارش آژانس اتمي و همانطور که قبلا گفتم اين غنيسازي تحت نظارت آژانس بينالمللي انرژي اتمي و با هدف توليد سوخت با غناي ۲۰ درصد براي راکتور تحقيقاتي تهران صورت ميگيرد.