آمریکا به دنبال گسترش فضای ایران هراسی است

نوذر شفیعی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون اظهارات نسنجیده نمایندگان آمریکا در سازمان ملل و طرح اتهاماتی علیه ایران در خصوص بحران یمن گفت: ما نباید تردید داشته باشیم که آمریکایی ها می خواهند به هر بهانه ای متوسل شوند تا جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند. به عنوان مثال آنها در خصوص برجام علیرغم آنکه ایران تاکنون به تمام تعهدات خود در قبال آن قرارداد بین‌المللی عمل کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم ۹ مرتبه آن را تأیید کرده، ادعا می کنند که ایران به تعهداتش پایبند نبوده و شفاف عمل نکرده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به نظر بنده این مسئله اخیر هم همچون موضوع برجام است چرا که سازمان ملل هم طی گزارشی که تهیه کرد گفته است که این موشک به لحاظ نوع و گونه آن شبیه موشک های ایران است. اگر اینطور به موضوع نگاه کنیم، موشک های ایران به موشک های روسیه هم شبیه است و همینطور به موشک های کره شمالی.

شفیعی با بیان اینکه کشور یمن از گذشته برخوردار از موشک های ساخت کشورهای بلوک شرق بوده است، یادآور شد: بنابراین یمنی ها قادر به بهینه سازی آن موشک ها هستند و نمی توان به استناد چنین مواردی، کشوری را متهم به همکاری های نظامی با کشوری دیگر کرد.

وی خاطرنشان کرد: خود سازمان ملل هم به دلیل تشابه موشک های شلیک شده از طرف یمن به موشک های ایران، اتهامی را به جمهوری اسلامی ایران وارد نکرده است اما اینکه خانم نیکی هیلی متأثر از کارشناسان آمریکایی به چنین اظهاراتی روی می آورد، قطعاً به قصد ایجاد و گسترش فضای ایران هراسی در منطقه و عرصه بین‌المللی بوده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا همچنان به دنبال زیر سوال بردن هویت ایران و نقش مثبت و موثر ایران در ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه و از طرفی به دلیل سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود و متحدان منطقه ای شان است که چنین اقدام و اظهار نسنجیده ای را مطرح می کنند.