پرونده های مطرح در هیات نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان چه سرانجامی دارند؟
گروه سیاسی،

عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان با اشاره به پرونده های مطرح در این هیئت گفت: این پرونده ها بعد از بررسی در هیئت یا مختومه، یا برای بررسی به دادگاه و جهت اطلاع و اقدام احتمالی به شورای نگهبان ارسال می شوند.

عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باافکارخبربا اشاره به وضعیت پرونده هایی که در هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان بررسی می شود، گفت: این هیئت صرفا به پرونده هایی که علیه نمایندگان مطرح می شود، رسیدگی می کند.

وی افزود: برخی از این پرونده ها با گزارش نمایندگان تشکیل و بررسی می شود. یعنی شاکی خود نماینده است که علیه همکار خود شکایت می کند اما برخی هم شکایت ها و گزارش هایی است که خارج از مجلس به هیئت می رسد. هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه هیئت هر هفته و معمولا چهارشنبه ها جلسه دارد، افزود: ما همه پرونده ها را بررسی می کنیم. برخی از این پرونده ها به تذکر ختم می شود و ما تا آنجایی که نیاز باشد به همین مورد بسنده می کنیم.

اکبریان با بیان اینکه برخی پرونده ها هم به دادگاه ارسال می شود، افزود: اگر نماینده ای تخلفی داشته باشد که این تخلف در راستای ایفای وظیفه نمایندگی وی نباشد، برای بررسی به دادگاه ارجاع می شود که ما تا کنون چند پرونده داشتیم برای بررسی به دادگاه ارسال کردیم. وی اضافه کرد: البته بعضی از پرونده هم به شورای نگهبان ارسال می شود تا این نهاد در جریان قرار گیرد.