نماینده هایی که در تعطیلات سفر خارجی نمی روند
گروه سیاسی -

مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه سوم تیر تا روز یکشنبه ۲۱ تیر تعطیل شده و نمایندگان به نیمه اول تعطیلات تابستانی مجلس رفتند.

به گزارشافکارنیوز، خبرنگار افکارنیوز مطلع شد که برخی از نمایندگان این تعطیلات را فرصتی برای رسیدگی به مشکلات مردم و حوزه های انتخابیه دانسته و بین مردم رفته و در حال رسیدگی به مشکلات آنان هستند.

در همین زمینه خبرنگار ما با چهار نماینده مجلس صحبت کرده و از آنها در خصوص نحوه سپری کردن تعطیلات مجلس را پرسیده است که در زیر می خوانید؛


نوکر ملت چه در خانه ملت چه در خانه شخصی در ارومیه



نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه تمام این تعطیلات را در بین مردم حوزه انتخابیه خواهم بود، گفت: من نوکر ملت هستم چه در خانه ملت در بهارستان باشم و چه در خانه شخصی در آذربایجان غربی در حوزه انتخابیه ام.

وی افزود: اینجانب در همین چند روز تعطیلی مجلس در روستاهای حوزه انتخابیه ام حضور یافتم و در بین مردم بودم و بقیه روزها هم در بین مردم هستم.



عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بازدید از بازار سنتی ارومیه، حضور در جشن گلریزان شهر سیاه چشمه چالدران و حضور در شهرستانهای حوزه انتخابیه و شرکت در جلسات اداری آنها را از برنامه های خود در چند روز گذشته عنوان کرد و افزود: من در ایام تعطیلات صرفا در خدمت مردم خواهم بود و هیچ مسافرتی چه داخلی و چه خارجی نخواهم داشت.


همپای مردم در راهپیمایی روز قدس


فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: با توجه به روزهای حساس مذاکرات هسته ای بهتر بود که مجلس در این ایام جلسه برگزار می کرد و نمایندگان در جلسات حضور می یافتند تا بهتر و بیشتر در روند مذاکرات قرار می گرفتند.

وی با بیان اینکه اگر مجلس تعطیل نبود بهتر بود، اظهار داشت: در هر حال ما بعنوان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در تهران هستیم و هر وقت نیاز بود می توانیم در مجلس حضور پیدا کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایام تعطیلات مجلس در تهران و شهرهای حوزه انتخابیه خود حضور دارد، افزود: بر اساس برنامه ریزیهایی که داشتم در طول این مدت به مناطق مختلف حوزه انتخابیه و روستاهای پیرامون حضور می یابم و از نزدیک با مردم گفتگو و بیشتر در جریان مشکلات آنها قرار می گیرم.

رئیس فراکسیون معلولین مجلس با بیان اینکه در روزهای گذشته با تعدادی از معلولین تهران ملاقات داشته گفت: این عزیزان مشکلات خاص خود را دارند و مجموع اظهارات آنها این بود که سازمانهای متولی در جهت خدمت رسانی به آنها باید بیشتر توجه داشته باشد.

آلیا با بیان اینکه در روزهای آینده و در ایام تعطیلات بااقشار مختلف مردم دیدار خواهد کرد، گفت: پس از جمع بندی مشکلات مردم با مسئولین مربوطه جهت رفع آنها رایزنی خواهم کرد.

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: اینجانب همراه میلیونها مردم روزه دار ایران در این راهپیمایی حضور خواهم یافت و بار دیگر به آرمانهای امام راحل در هدف گذاری این روز و مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکید خواهم کرد.


ملاقات با خانواده های شهدا و حضور در بین مردم

همچنین محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: از زمانی که مجلس تعطیل شده اینجانب به حوزه های انتخابیه رفتم و در حال سرکشی به روستاها و مناطق مختلف حوزه انتخابیه هستم.

وی افزود: در روز پنج شنبه چهارم تیر یعنی دومین روز از تعطیلات مجلس ملاقات مردمی داشتم که حدود ۱۵۰ نفر از مردم حوزه انتخابیه ام با مراجعه به اینجانب ضمن طرح مشکلات خود خواستار کمک جهت رفع معضلات شدند.

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور در جلسات اداری حوزه انتخابیه اش را از دیگر برنامه های خود در ایام تعطیلات تابستانی مجلس ذکر کرد و افزود: در روزهای گذشته در جلسه شورای تامین استان حضور یافتم و موضوعات مطرح را بررسی کردیم.

آصفری تصریح کرد: همچنین قبلا از یکی از معاونین وزیر راه و شهرسازی دعوت کردم تا با حضور در استان و بازدید از مشکلات راههای استان در جهت بهبود وضعیت وزارتخانه اقدامی انجام دهد که این معاون در استان حضور یافت و بازدیدها انجام و قرار شد تا تصمیمات لازم گرفته و اجرا شود.

وی با بیان اینکه در شورای اداری شهرستان خنداب حضور یافت، افزود: اینجانب همچنین در روزهای گذشته با تعدادی از خانواده های معظم شهدا دیدار داشتم و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتم که تصمیم دارم تا مطالبات آنها را از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری کنم.


استفاده نمایندگان از تعطیلات برای تقویت ابعاد معنوی و روحانی

عوض حیدرپور نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار افکار نیوز گفت: اینجانب تمام تعطیلات را در حوزه انتخابیه خواهم بود و اگر کاری در مجلس داشتم به تهران بر می گردم.

وی با بیان اینکه در طول این مدت علاوه بر رسیدگی به مشکلات مردم در بین آنها حضور خواهم یافت، افزود: اینجانب در روز گذشته در جلسه شورای اداری دهاقان که از حوزه انتخابیه ام است حضور یافتم و با فرماندار هم جلسه داشتم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از این تعطیلات برای خدمت به مردم استفاده می کند، اظهار داشت: من هیچ مسافرت به خارج از کشور نخواهم داشت و در طول تعطیلات در حوزه انتخابیه خواهم بود.
حیدرپور از نمایندگان خواست تا از تعطیلات و بخصوص شب های قدر برای تقویت ابعاد روحانی و معنوی خود استفاده کنند

خبرنگار ما شنیده که برخی از نمایندگان در ایام تعطیلات به سفرهای خارجی خواهند رفت. در تماس خبرنگار ما با نمایندگان این سوال مطرح می شد که آیا شما سفر خارجی هم دارید در این ایام؟
نمایندگان ضمن پاسخ منفی تاکید داشتند که در طول مدت صرفا در حوزه انتخابیه خواهند بود