داعش نمی‌تواند مجوز نقض حاکمیت در سوریه و عراق باشد

به گزارش افکارنیوز، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید " حسن فیروزآبادی " رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با اشاره به تلاش امریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در برگزاری کنفرانس پاریس و بهانه سازی‌های کاذب و فریبنده برای حمله به داعش اظهار داشت: هرگونه اقدام آمریکا و همدستانش در کنفرانس پاریس بایستی با هماهنگی دولت‌های قانونی سوریه و عراق برابر مقررات بین‌المللی باشد.

وی افزود: کارشناسان نظامی می‌دانند که بمباران هوایی راه‌حل مبارزه با تروریسم نیست و تنها می‌تواند یکی از اقدامات نظامی در سیکل مبارزه همه‌جانبه با تروریسم باشد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه " تجربه‌ای که طی چند ماه گذشته در لبنان، سوریه، عراق وجود دارد نشان می‌دهد که راه مبارزه مؤثر با تروریسم استفاده از تمام تاکتیک‌ها و روش‌ها به‌صورت مکمل است " تأکید کرد: نیروهای با تجربه ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور و نیز ارتش و نیروهای مردمی عراق در این مبارزه نقش اصلی را بایستی بر عهده داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: سابقه آمریکا و هم‌پیمانان آن در منطقه به همه مسلمانان هشدار می‌دهد که هدف اصلی توطئه همیشگی طرح خاورمیانه بزرگ برای تنظیم مرزها و چینش حاکمیت‌های سیاسی به نحوی است که یک جریان نفت ارزان به غرب و امنیت پایدار اشغالگران قدس تضمین شود و در این راستا هیچ‌گاه نظر مردم منطقه و منافع کشورهای اسلامی مدنظر قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

عضو شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ایجاد داعش و توطئه سرکوب آن بهانه‌ای مزورانه برای تضعیف مسلمانان و تأمین منافع غرب است.

سرلشکر فیروزآبادی در پایان با تأکید به ضرورت هوشیاری دولتهای منطقه و توجه به منافع امت اسلامی و آینده جهان اسلام گفت: امیدواریم کشورهای اسلامی مسلمان منطقه که در اول این بازی در تشکیل داعش کمک کردند، این بار دست و دامن خود را با احتیاط از این توطئه مصون نگه دارند. ان الله لا تفلح الظالمین