خاتمی: اسرائیل دست از پا خطا کند وعده صادق ۳ را می‌بیند

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین، گفت: برای خدا حریم نگه دارید و خداوند را شکر کنید برای نعمت‌های فراوانی که نصیب‌تان کرده است. پایبندی به دین مدام همراه با توطئه است. دین‌مداری هزینه دارد و برای پاسداری از دین باید هزینه‌ها را پرداخت.

خاتمی ادامه داد: مدام تلاش می‌کنند نور خداوند را خاموش کنند ولی خداوند می‌خواهد این نور فراگیر بشود. در این 45 سال انقلاب اسلامی زورشان نرسیده و نخواهد رسید.» وی به تاریخ توطئه‌ها علیه پیامبران نیز اشاره کرد و گفت: «با ابراهیم چنین کردند و توطئه شروع کردند اما این توطئه علیه حضرت ابراهیم ناکام شد. درباره حضرت موسی هم چنین است؛ تمام نیروهایشان را علیه ایشان به کار بردند ولی به فضل خدا راه به جایی نرسید.

وی همچنین به روز 25 بهمن‌ماه 1343 اشاره کرد که امام خمینی (ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون اعتراض کرد و گفت: شاه کاپیتولاسیون و مصونیت آمریکا را پذیرفت؛ یعنی یک سگ آمریکایی در این کشور مصونیت داشته باشد اما شخص اول مسئولیت نداشته باشد. این را امام شنید و فرمود عزت ما پایکوب شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اهمیت آن روز گفت: آن روز شاید آن قیام بزرگ صورت نگرفت اما بذر انقلاب نشانده شد. بذری که در 22 بهمن سال 1357 به بار نشست و سراسر ایران شد مرگ بر آمریکا.

وی در ادامه به توطئه‌های دنیای کفر علیه مسلمانان پرداخت و بیان کرد: دنیای کفر با هویت دینی مخالف و همواره به دنبال توطئه برای ناامید کردن مسلمانان بوده است؛ آنها در این 45 سال انقلاب اسلامی هم همواره توطئه کرده‌اند اما به حمدالله ناکام مانده‌اند.

خاتمی بر لزوم بیداری و هوشیاری تأکید کرد و گفت: نیروهای مسلح بازوان بیدار ملت ایران هستند و اعلام کرده‌اند که اگر اسرائیل دست از پا خطا کند، در عملیات وعده صادق 3 آنها را درهم می‌کوبند.

وی با تأکید بر آمادگی ملت ایران گفت: شما امتی آماده هستید و در مقابل دنیای کفر ایستاده و به فضل الله پیروز میدان خواهید بود. گرامی می‌داریم آن فریاد و خروش امام خمینی (ره) را و ادامه‌دهنده راه ایشان خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در هفته گذشته شاهد شهادت دو قهرمان بودیم. شهید یحیی سنوار که 20 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه شد و در پایان به بهترین شکل به شهادت رسید. شهادت این بزرگوار تبریک دارد و البته تسلیت به بازماندگان. دومین قهرمانی که شهادتش را باید این روزها تسلیت گفت، شهید سید صفی‌الدین است که از برجسته‌ترین شخصیت‌های حزب الله و یار همیشگی سید حسن نصرالله بود؛ شخصیتی که به معنای واقعی کلمه می‌توانست جای سید حسن نصرالله را پُر کند.

خاتمی در ادامه به موضوع جزایر سه‌گانه اشاره کرد و گفت: از سال 1350 که شاه بحرین را واگذار کرد، قصه جزایر سه‌گانه مطرح شد و سالی نیست که آنها جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مطرح نکنند، اما این دفعه متفاوت است چرا که سه کشور اروپایی با آنان همراه شده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز قدرتمندترین دولت منطقه، ایران اسلامی است. دشمن جرات چپ نگاه کردن به ایران هم ندارد چه برسد که بخواهد خاک ایران را اشغال کند. دشمن دید که ملت ایران چگونه سیلی محکمی به صدام حسین زد. اگر صدام‌ها بخواهند دست از پا خطا کنند، سیلی محکم‌تری از ملت ایران خواهند خورد و به فضل خدا یک وجب از خاک ایران اسلامی از دست نخواهد رفت.

خاتمی همچنین بیان کرد: امروز ایرانِ قدرتمند، کانون حمایت از جبهه مقاومت است و مطرح شدن موضوع جزایر سه‌گانه با انگیزه حمایت از رژیم صهیونیستی است. این را همگان بدانند که جزایر سه‌گانه مُلک ایران بوده، هست و خواهد بود.