اعلام آمادگی فراجا برای اجرای قانون حجاب

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۹ مهرماه) این کمیسیون گفت: دستور اصلی جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، هم‌اندیشی با سردار رادان، فرمانده فراجا و معاونان وی درخصوص فراهم‌آوردن بستر لازم برای اجرای قانون عفاف حجاب بود که به زودی ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همدلی و هم‌افزایی برای اجرای مطلوب قانون عفاف و حجاب را مهم‌ترین مسئله‌ای خواند که در جلسه امروز این کمیسیون با فرماندهی فراجا بحث و بررسی شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه فراجا یکی از دستگاه‌هایی است که در این قانون مسئولیت‌هایی متوجه آن است؛ در نشست امروز بیشتر درخصوص سازوکارهای اجرایی مسئولیت‌های فراجا در قانون بحث و گفت‌وگو شد.

راستینه ادامه داد: در این جلسه ضمن اعلام آمادگی فراجا برای اجرای قانون، تلاش شد به سمت تشکیل کارگروه‌هایی برای هماهنگی بیشتر در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای درخصوص اهمیت اجرای قانون حرکت کنیم؛ لذا کارگروهی در کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل شد که نمایندگانی از فراجا هم در آن کارگروه حضور خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: آن چیزی که به صورت جدی مورد اجماع نظر کمیسیون فرهنگی بود، ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی برای اجرای هرچه بهتر و مطلوب‌تر قانون و تأکید بر اینکه همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید در یک فضای همدلی و با یک نگاه دقیق به عرصه عفاف و حجاب در کنار هم برای اجرای قانون قرار بگیرند.

به گفته راستینه در کمیسیون فرهنگی تأکید شد که همه موظفند در راستای حمایت از فراجا برای اجرای قانون عفاف و حجاب در کنار احکامی که مسئولیت آن متوجه فراجا است، قرار بگیرند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید مجدد بر اینکه همدلی و هم‌افزایی مسئولان کشور در اجرای قانون عفاف و حجاب مورد تأکید کمیسیون بود، تصریح کرد: هم‌افزایی سران قوا برای حمایت از دستگاه‌هایی که در قانون مسئولیتی دارند، مورد تأکید اعضای کمیسیون بود. همچنین انتظاری که از همه دستگاه‌های متولی می‌رود این است که در کنار هم با یک هم‌افزایی به فراجا برای اجرای این قانون کمک و حمایت کنند.

راستینه ادامه داد: در این نشست فرمانده فراجا هم اعلام کرد در صورت ابلاغ قانون عفاف و حجاب آمادگی کامل برای اجرای این قانون را داریم و امیدواریم که نیازمندی‌های قانونی فراجا هم برای هرچه بهتر اجرا شدن قانون مد نظر قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: کمیسیون فرهنگی هم اعلام کرد تا در صورت وجود نیازمندی‌هایی در این خصوص، آماده است با دریافت این نیازمندی‌ها، موضوعات را در مسیر قانونی پیگیری کند.