غیاب «قاآنی» عملیات فریب‌ ایران بود

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی تشکل‌های شیعیان عراق امروز (چهارشنبه) استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با حربه روانی هفته‌های اخیر دشمن درباره سرنوشت سردار سرافراز اسلام «اسماعیل قاآنی» را از اصول موفق «فریب استراتژیک در جنگ» در برابر دشمنان دانست.

عصام شاکر، در گفت‌وگو با وبگاه عراقی «بغداد الیوم» در تحلیلی از شرارت رژیم جنایتکار صهیونیستی در منطقه غرب آسیا گفت: بدون شک، رژیم صهیونیستی در رویارویی با محور مقاومت با پشتیبانی واشنگتن، ناتو و متحدانش در منطقه در حال شرارت افکنی است و در واقع، ما در برابر یک ائتلاف نظامی و چه بسا بزرگ‌ترین ائتلاف پس از جنگ سرد هستیم.

عضو کمیته چارچوب هماهنگی شیعیان عراق درگفت‌وگوی خود به سناریوی تل آویو به همراه متحدان غربی و منطقه‌ای آن پرداخت و افزود: تل آویو سه هدف را دنبال می‌کند؛ نخست؛ پایان دادن به آرمان آزادی فلسطین، دوم؛ کوچاندن اجباری اهالی غزه، نسل کشی و گسترش آتش و تفرقه در گسترده خاک لبنان و سوریه و سوم؛ تشکیل نظم جدید موسوم به خاورمیانه جدید با تملک بر منابع غنی نفت و گاز منطقه غرب آسیا است.

عصام شاکر، ظهور معنادار اسماعیل قاآنی، سردار سپاه قدس در تلویزیون پس از گمانه‌زنی‌های محافل رسانه‌ای و فضاسازی روانی دشمنان را ضربه محکمی از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه دشمن دانست و بیانگر عملیات فریب جنگی مقامات جمهوری اسلامی کشورمان عنوان کرد.

وی با اشاره به آغاز موج جدیدی از قواعد درگیری حزب الله لبنان و محورهای دیگر مقاومت به عمق رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن بانک اهداف جدید در عمق این رژیم، حرکت معنادار سردار قاآنی را نشان دهنده اصل عملیات فریب دیگری علیه دشمن دانست که چه بسا، در روزهای آینده، نتایج ملموس آن علیه اسرائیل و اذناب آن رنگ واقعیت بگیرد.

عضو کمیته هماهنگی شیعیان پارلمان عراق خاطرنشان کرد که با سازماندهی و بازیابی مقاومت طی روزهای اخیر به ویژه در لبنان، روزهای آینده آبستن شگفتی‌ها و پیروزی‌های دیگری ضد دشمن خواهد بود.

وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی وارد نبردی شده است که بهای آن بسیار گزاف خواهد بود چهره منطقه به زودی دگرگون خواهد شد.

به اذعان عصام شاکر، این نبرد معادله منطقه را دگرگون خواهد کرد و برای آینده این منطقه سرنوشت ساز خواهد بود.

از سوی دیگر، احمد برسیم از کارشناسان امور نظامی در تحلیلی با اشاره به ارتباط وثیق سردار قاآنی با رهبر معظم انقلاب و به ویژه در گرماگرم شرایط ملتهب منطقه، افزود: غیاب فرمانده قدس سپاه پس از ترور شهید سید حسن نصرالله و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای دشمن درباره حضور وی در بیروت پیش از هدف قرار دادن مکان احتمالی حضور شیخ هاشم صفی الدین چه بسا شاید قریب به واقع باشد، اما با توجه به شخصیت نظامی وی نشاندهنده قدرت ریسک پذیری و بی باکی وی در میدان نبرد است که بیانگر ویژگی متمایز جانشین ویژه سردار شهید «قاسم سلیمانی» است.

این کارشناس امور نظامی اضافه کرد که ظهور آشکار سردار قاآنی در مراسم استقبال پیکر مطهر سردار شهید نیل فروشان در قلب تهران همه حساب‌ها و معادلات و جوسازی رسانه‌ای اسرائیل و آمریکا را برهم ریخت.

برسیم افزود: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که وی در اثناء فضاسازی دشمن علیه وی در بیروت حضور داشته، اما با توجه به روند بازیابی سریع مقاومت در لبنان پس از شهادت «نصرالله» و ترمیم سریع شاکله سیاسی حزب و همزمان با تشدید ضرب آهنگ بمباران‌ها به قلب دشمن حاکی از وجود نیرویی توانمند در بازسازی بدنه نظامی و عملیاتی حزب الله است.

کارشناس عراقی در گفت‌وگو با بغداد الیوم، حضور سردار قاآنی و همرزمانش در سپاه قدس در بیروت را پس از ترور جنایت پیشه دیبر کل شهید حزب الله در بازیابی قدرت نظامی حزب الله را مسأله‌ای دور از انتظار ندانست.

برسیم تاکید کرد که ظهور سردار قاآنی در انظار عمومی و در قید حیات بودن ایشان چه بسا، نویدبخش زنده بودن شیخ هاشم صفی الدین است و چه بسا، ممکن است هر آن، با نمایش خود دوست و دشمن شگفت زده شوند، اما در نهایت این حزب الله است که درنهایت، به جوسازی دشمن پایان درباره وی پایان خواهد داد.