رسانه عبری: ترور نصرالله چهره اسرائیل را در جهان سیاه‌تر کرد

روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای با هشدار درباره پیامدهای ترور شهید سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله برای رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت، اعلام کرد: اقدامات خطرناک اسرائیل در لبنان، از انفجار پیجرها تا ترور دبیرکل حزب الله، ابتدا وضعیتی از سرخوشی برای اسرائیل و متحدانش در داخل منطقه و کشورهای غربی ایجاد کرده بود.

هاآرتص افزود که وضعیت سرخوشی اسرائیل و متحدانش بعد از ترور دبیرکل حزب الله به شکلی بود که آنها تصور می‌کردند، این ترور چهره کل منطقه را به نفع اسرائیل تغییر خواهد داد، اما این اتفاق نیفتاد. در اینجا باید به حمله موشکی هفته گذشته ایران در پاسخ به عملیات‌های تروریستی اسرائیل اشاره کنیم.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد که حمله ایران نشان می‌دهد ما هنوز راهی طولانی در پیش داریم و اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد. این در حالی است که ائتلاف راست افراطی بنیامین نتانیاهو، به هر طریقی می‌خواهد در قدرت بماند و همه ما در میان یک شرایط خطرناک گرفتار شده‌ایم. اما علاوه بر تهدیدات نظامی که از جبهه‌های مختلف علیه اسرائیل وجود دارد، یک جبهه دیگر نیز هست که اسرائیل یک سال پیش در آن شکست خورد و ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم؛ یعنی جبهه افکار عمومی در کشورهای غربی.

در ادامه این مقاله آمده است: بعد از آغاز جنگ غزه در اکتبر سال گذشته، چهره اسرائیل در غرب کاملا فروپاشید و اسرائیل با ترور نصرالله، به تخریب بیشتر چهره خود در کشورهای غربی و کل جهان کمک کرد. مطالب منتشر شده در مطبوعات غربی بعد از ترور دبیرکل حزب‌الله، برخلاف خواست و تصورات اسرائیل است. به عنوان مثال روزنامه فرانسوی لوموند از نصرالله به عنوان جذاب‌ترین رهبر طی 30 سال گذشته یاد کرده و او را یک شخصیت شگفت انگیز در منطقه دانست.

هاآرتص ادامه داد: روزنامه فرانسوی لوباریزیان نیز بعد از ترور نصرالله گزارشی منتشر کرد، با این تیتر: «مرد دین داری که عاشق فوتبال است، سید حسن نصرالله که بود؟». همچنین روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در گزارشی در این باره نوشت که نصرالله در میان پیروان خود شخصیت یک پدر، الگوی اخلاقی و رهبر سیاسی را داشت و از جایگاه بالایی در لبنان برخوردار بود.

این رسانه عبری در ادامه با ابراز نگرانی از خشم ملت‌های جهان در پی ترور شهید سید حسن نصرالله تاکید کرد که نصرالله بعد از ترور، صرفاً دیگر یک رهبر عرب نیست؛ بلکه تبدیل به اسطوره‌ای مانند جمال عبدالناصر، رئیس جمهور فقید مصر شده است. متاسفانه ائتلاف نتانیاهو با وزرای فاشیست خود یعنی ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ موجب شده تا اسرائیل به عنوان یک حکومت افراطی عقب مانده در منطقه معرفی شود.

روزنامه هاآرتص در ادامه تصریح کرد: بعد از آغاز جنگ غزه و امتناع نتانیاهو از اجرای هرگونه راهکار دیپلماتیک برای آتش بس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه و سپس گسترش جنگ در لبنان، چهره افراطی اسرائیل بیش از پیش آشکار شد.