اعتراف عجیب آمریکا درمورد ایران

 کربی در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز که رویترز چهارشنبه شب بخش‌هایی از آن را منتشر کرد، گفت که آمریکا «قابلیت‌های بازدارندگی و دفاعی زیادی» در خاورمیانه دارد و در روز‌های اخیر این قابلیت‌ها را افزایش داده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دوشنبه اعلام کرده بود که با توجه به تشدید تنش‌ها میان لبنان و رژیم صهیونیستی شمار دیگری از نیرو‌های خود را به خاورمیانه اعزام می‌کند.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون گفت: ما برای احتیاط بیشتر شمار اندک دیگری از پرسنل نظامی آمریکا را به منظور تقویت نیروهایمان که در منطقه هستند، اعزام می‌کنیم.

وی به شمار دقیق این نیرو‌ها یا ماموریتی که برای انجام آن اعزام می‌شوند، اشاره‌ای نکرد.

رژیم صهیونیسیت حدود یک سال پس از جنگ و جنایت در نوار غزه اکنون تجاوز نظامی خود را بر لبنان نیز متمرکز کرده و مبادرت به اقدامات تروریستی در این کشور کرده است.

رویترز مدعی شد، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی مهار جنگ در غزه بوده و بار‌ها خواستار حل بحران اسرائیل و لبنان از طریق دیپلماسی شده است.

بایدن چهارشنبه فت که وقوع یک جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه محتمل است، اما امکان پایان دادن به جنگ‌های اسرائیل در غزه و با حزب‌الله لبنان نیز وجود دارد.

جو بایدن در برنامه‌ای در شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی» تصریح کرد: [وقوع]جنگی تمام‌عیار ممکن است، اما من فکر می‌کنم که فرصت نیز وجود دارد. ما همچنان بر روی حل‌وفصل [درگیری‌ها]کار می‌کنیم که می‌تواند به طور اساسی [وضعیت]کل منطقه را تغییر دهد.

به نوشته رویترز، بایدن که متحد دیرینه اسرائیل است، بر راه‌حل دو دولتی در مناقشه اسرائیل و فلسطین فشار آورده و به طور علنی گفته است که با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این مورد اختلاف نظر دارد.