ابراهیم عقیل را بهتر بشناسید

از وی به‌عنوان مرد شماره دو حزب‌الله یاد می‌شود. او فرمانده نیروی ویژه رضوان بود و آمریکا برای سرش ۷ میلیون دلار جایزه گذاشته است.

«ابراهیم عقیل»، فرمانده ارشد حزب‌الله طی حمله موشکی روز گذشته اسرائیل به منطقه «الجاموس» در ضاحیه جنوب بیروت به همراه شماری از رزمندگان این حزب به شهادت رسید.

ابراهیم عقیل کیست؟

ابراهیم عقیل ملقب به «حاج تحسین» از فرماندهان نظامی بارز جنبش حزب‌الله بود. از وی به‌عنوان مرد شماره دو حزب‌الله پس از شهادت «فؤاد شکر»، همچنین فرمانده نیروی «رضوان»، نیروی نخبه این حزب و رئیس دایره عملیات نظامی ویژه حزب‌الله یاد می‌کنند.

راهیم عقیل از شیعیان جنوب لبنان و از جمله شخصیت‌هایی بود که از زمان تأسیس حزب‌الله در اوایل دهه ۱۹۸۰ در همه عملیات حزب مشارکت داشته است.

وی از جمله نسل اول مبارزانی بود که هویت سیاسی و نظامی‌اش با مبارزه با رژیم صهیونیستی و اشغال جنوب لبنان توسط این رژیم شکل گرفت.

اطلاعات چندانی درباره عقیل وجود ندارد، چراکه او ترجیح داده بود به‌دور از رسانه‌ها به فعالیت‌های خود ادامه دهد. با همه این‌ها او مغز متفکر بسیاری از عملیات نظامی بزرگ حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی از جمله نبرد‌های آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ می‌دانند.

عقیل در جنگ ۳۳ روزه نیز نقش‌های بسیار مهمی ایفا کرد. در این جنگ حزب‌الله توانست با بهره‌گیری از تاکتیک‌های نظامی پیچیده و استفاده از توانایی‌های جنگ نامتقارن، ارتش اسرائیل را به چالش بکشد.