نگرانی اسرائیل از استقرار بالستیک‌های ایرانی

وب سایت عبری زبان nziv در گزارش خود با اشاره به ویژگی های دو موشک فاتح ۱۱۰ و ذوالفقار، به نگرانی رژیم صهیونیستی از قدرت و حجم آتش موشکی ایران و متحدان منطقه ای آن اشاره کرد. این وب سایت صهیونیستی در گزارش خود نوشت:

«فاتح-۱۱۰ یک موشک بالستیک کوتاه برد ایرانی است که اولین بار در اواخر دهه ۱۹۹۰ معرفی شد. این موشک از سوخت جامد نیرو می گیرد که تحرک و پرتاب سریع آن را تسهیل می کند. فاتح-۱۱۰ از یک سیستم هدایت اینرسی همراه با سیستم ناوبری GPS استفاده می کند. این ترکیب امکان هدف گیری دقیق را فراهم می کند و کارایی موشک را افزایش می دهد.»

«ذوالفقار یک موشک بالستیک میان برد است که اولین بار در سال ۲۰۱۶ پرتاب شد و نام آن برگرفته از شمشیر مورد استفاده امام علی است. ذوالفقار موشکی با سوخت جامد است که مجهز به سیستم هدایت پیشرفته است که دقت بالایی در اصابت به هدف مورد نظر را فراهم میکند. از نظر مخرب بودن، ذوالفقار به گونه ای طراحی شده است که خسارات قابل توجهی به اهداف خود وارد کند. سرجنگی پر بازده آن، همراه با دقت و برد آن، به این موشک اجازه می دهد تا به زیرساخت های کلیدی و تاسیسات نظامی استراتژیک دشمن حمله کند.

نگرانی اسرائیل از استقرار بالستیک‌های ایرانی

ذکر این نکته ضروری است که ایران صدها موشک از این دست را در سرتاسر سوریه و عراق مستقر کرده است تا در صورت وقوع جنگ مستقیم بین دو طرف، به اسرائیل (و اهداف آمریکایی در منطقه) شلیک کند.»

این وب سایت عبری زبان پس از اشاره به ویژگی های این دو موشک ایرانی، می نویسد:

«ایران به نیروها و سازمان های وفادار به خود که در سراسر سوریه و عراق فعالیت می‌کنند، آموزش‌های مناسبی برای استفاده از این موشک‌ها داده است تا در صورت وقوع هر اتفاقی، خودشان بتوانند اقدام به حمله به اهداف اسرائیلی و آمریکایی کنند.»

«هدف از انتقال صدها موشک از این دست، این است که ایران بتواند آنها را به یکباره یا در یک موج بزرگ شلیک کند و در نتیجه کارایی سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل را خنثی کند.»

«علی رغم تلاش آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از استقرار این موشک های در نقاط مختلف (سوریه، عراق و ...) اما ایران دائماً زرادخانه های موشکی متحدان خود در مناطق مختلف را تامین میکند تا هر زمان که بخواهد آماده ضربه سنگین به اسرائیل باشد.»