رژیم صهیونیستی شر مطلق است

 ناصر کنعانی ، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ابتدای نشست خبری خود درباره عملیات شب گذشته در مرز اردن و فلسطین بیان کرد: رژیم صهیونیستی خودش را در مقابل خشم ملت‌های جهان قرار داده و اکنون شاهد بیداری انسانی علیه این رژیم و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم.

کنعانی بیان کرد: حمایت از فلسطین را تعهد اخلاقی و قانونی و انسانی می دانیم ولی تلاش این رژیم برای انتساب هر رخدادی علیه این رژیم به ایران یک لفاظی و تلاشی مذبوحانه برای کتمان حقایق و فرار از واقعیت است.

وی افزود: این رژیم با تداوم بحران در نوار غزه و اصرار بر خواسته های زیاده خواهانه خود درباره آتش بس و تداوم حمله به لبنان و سوریه پنجره‌های جدید آتش را بر روی خودش باز کرده است. این رفتارهای جنون آمیز هیچ دستاوردی برای آن به همراه نخواهد داشت. اصرار بر ادامه جنایت در غزه و حمله به خاک کشورهای همسایه نشان می‌دهد اقدامات این رژیم صرفا محدود به سرزمین فلسطین نیست و این رژیم مدت‌هاست جنایات فرامرزی را در دستورکار خود قرار داده است و ارتکاب جنایت برای آن هیچ حد و مرزی ندارد.

وی با اشاره به موصوعات قفقاز جنویی ادامه داد: ما در منطقه پیچیده‌ای قرار داریم و همکاری‌های منطقه‌ای را بهترین راه برای رفع سوءتفاهمات تلقی می‌کنیم. توسعه روابط با شرق و آسیا به معنای نادیده گرفتن توسعه مناسبات با دیگر کشور‌هایی که خواستار روابط دوستانه با ایران هستند، نیست. همزمان با توسعه روابط با شرق و آسیا برای روابط با کشور‌های دوردست هم اهتمام ویژه خواهیم داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: به اقدامات مثبت واکنش‌های مثبت خواهیم داشت. جمهوری اسلامی ایران چهارچوب ۳+۳ را در قفقاز جنوبی دنبال کرده و به دنبال صلح در این منطقه است و همواره گفتیم با تغییرات در منطقه قویا مخالفیم.