همسان سازی حقوق بازنشستگان متناسب با تورم ضروری است/متناسب سازی حقوق بازنشستگان آنان را در برابر اثرات منفی تورم محافظت می کند

این اقدامات می‌تواند بهبود معیشت بازنشستگان و کاهش تاثیرات منفی تورم بر زندگی آن‌ها را تضمین کند. از این رو، تصمیم‌گیری و ارائه لایحه‌ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی متناسب با تورم اقدامی حیاتی به نظر می رسد.

در این راستا بیت الله عبداللهی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکار نیوز در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: بنده کاملاً با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان متناسب با تورم موجود در کشور موافق هستم بازنشستگان دچار مشکلات بسیاری از جمله معیشتی و اقتصادی هستند به ویژه بازنشستگانی که در زمینه اشتغال نتوانستند کاری انجام دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس دوازدهم ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را با توجه به تورم موجود در کشور و مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها، بسیار مهم دانست و تاکید کرد:اگر دولت آقای پزشکیان با در نظر گرفتن منابع مطمئن، لایحه‌ای برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه کند. این اصلاحات می‌تواند بهبودی مهمی در زندگی بازنشستگان به وجود آورند و آنها را در برابر اثرات منفی تورم و نوسانات اقتصادی محافظت کنند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با بیان اینکه بازنشستگان افراد شریف و آبرومند هستند،افزود:در واقع حضور پررنگ بازنشستگان را پای نظام و انقلاب نمی توان نادیده گرفت و همواره باید برای حفظ آبرو و کیفیت زندگی آنها توجه ویژه‌ای داشته باشیم،با توجه به افزایش قیمت خدمات بهداشتی و درمانی و دیگر نیازهای اساسی بی تردید دولت باید در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند،یادآور شد:بازنشستگان در تمام مقاطع از جمله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به کشور خدمت کرده‌اند و زحمات زیادی متحمل شده اند،حمایت از آنان باید بدون شعار صورت گیرد و بنده تمام تلاش خود را برای تحقق این موضوع به کار خواهم گرفت.

این نماینده مجلس با تاکید بر استفاده دولت از منابع مطمئن برای همسان‌سازی سازی حقوق بازنشستگان،اظهار داشت: دولت باید با با استفاده از منابع مطمئن برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند چرا که امری بسیار ضروری است که می‌تواند بهبود قابل توجهی در شرایط زندگی آنان ایجاد کند، این اقدام نه تنها به بازنشستگان کمک می‌کند بلکه آنان در برابر اثرات منفی تورم و نوسانات اقتصادی محافظت می شوند و به تقویت عدالت اجتماعی و ارتقای سطح زندگی افراد بازنشسته کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت درآمدهای متفاوتی در جامعه دارد،گفت: تصویب قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط نمایندگان مجلس باید از مطمئن‌ترین منابع تامین شود و سایر منابعی که امکان تحقق آن وجود ندارد را نمی‌پذیریم، امید می رود که با تحقق این امر بهبودی مطلوبی برای بازنشستگان به همراه داشته باشد.

عبداللهی در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات بازنشستگان به هر دلیلی باید جزو اولویت‌های مجلس شورای اسلامی قرار گیرد خاطرنشان کرد:دولت چهاردهم باید اقدامات لازم و مهم جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به سرعت انجام دهد چرا که آنان با مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار زیادی روبرو هستند که باید توسط دولت و مجلس برای رفع آن و فراهم آوردن راهکارهای مناسب، مورد توجه و بررسی ویژه قرار گیرد، امیدواریم که دولت چهاردهم با انجام اقدامات جدی و مؤثر، به بهبود شرایط زندگی بازنشستگان بپردازد و این قشر ارزشمندجامعه را در مقابل آسیب‌های اقتصادی و معیشتی محافظت کند.

به گزارش افکار نیوز ؛دکتر احمد میدری وزیر کار،رفاه و تامین اجتماعی اولین اقدام خود را همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرده و با این وعده پا به ساختمان خیابان آزادی گذاشته است و معتقد است که اولین و مهمترین کار پیش روی من اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است.