صهیونیست‌ها به هیچ عهد و پیمان بین‌المللی پایبند نیستند

 فرخنده پور کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص آتش بس برای واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه اظهار کرد: با گذشت بیش از ۳۰۰ روز از جنگ در غزه زیر ساخت‌های بهداشتی و زیر ساخت‌های مربوط به آب و فاضلاب و بیمارستان‌ها به شدت آسیب دیده‌اند و اکنون تمام منابع آبی به اقسام ویروس‌ها آلوده شده است و این نشانه  را در فلج شدن کودکان می‌بینیم.

وی ادامه داد: این موضوع بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است و سازمان بهداشت جهانی بر اساس این فاجعه طرحی را داد که بر اساس آن به مدت ۱۲ روز در تمامی باریکه نوار غزه و اطرافش کودکان واکسیناسیون شوند و این طرح توسط اتحادیه اروپا و سازمان ملل به رژیم صهیونیستی اعلام شد و قرار بر این شد که این‌ها ابتدا از خان یونس  شروع کنند و در غزه کار را به اتمام برسانند.  

فرخنده پور اظهار کرد: اما صهیونیست‌ها به هیچ کدام از عهدنامه‌ها پایبند نبوده و به این موضوع هم پشت پا زده اند و شب گذشته اعلام کردند که اصلا چنین چیزی امکان ندارد و این طرح تنها در یک منطقه محدود باید انجام شود و در تفکرات نتانیاهو اصلا چنین چیزی را نمی‌خواهد.

وی گفت: در ارکان نظامی صهیونیست‌ها چند دستگی وجود دارد. تفکرات و ایده‌های متفاوتی درباره مسائل بین‌المللی وجود دارد، طرح‌هایی هم که تصویب می‌شود زمانی که به کابینه صهیونیست‌ها می‌رود اجرایی نمی‌شود و به همه چیز پشت پا می‌زنند. در نتیجه نباید تعجب کنیم که صهیونیست‌ها نه به سازمان ملل و نه به سازمان جهانی بهداشت گوش دهد و این بدیهی است و آن‌ها به هیچ عهد و پیمان و قاعده بین‌المللی پایبند نیستند.

وی افزود: در سایر جنگ‌های جهان اگر قوانین رعایت نشود همه واکنش نشان می‌دهند اما این جا با وتوی دولت تروریستی ایالت متحده آمریکا علیه صهیونیست‌ها نظر شورای امنیت هم خنثی است و قطعنامه‌ها همیشه وتو می‌شود و قواعد بین‌المللی هم که تصویب می‌شود و در قاعده عمل جایی ندارد و با دهن کجی و عدم اجرای صهیونیست‌ها مواجه می‌شود.

او می‌گوید: بحران بزرگی در حال شکل گیری است و صهیونیست‌ها اگر به این رقتار‌ها عمل نکنند شاهد فاجعه برزرگی در راستای نابودی کودکان در غزه هستیم  و این برگ سیاهی دیگر از جنایات صهیونیست‌ها است.

فرخنده پور در انتها گفت: عدم اجرای قواعد موجود در توافق نامه‌ها  آثار زیان باری برای صهیونیست‌ها دارد. آن‌ها اسرای خود را می‌کشند و جنازه‌ها را به خانواده هایشان می‌دهند. تا زمانی که صهیونیست‌ها بخواهند با سیستم ترور و کشتار و جنگ کار را جلو ببرند به نتیجه نمی‌رسند، افزایش فشار‌های داخلی از دیگر مواردی است که صهیونیست‌ها را با چالش مهمی رو به رو خواهد کرد.