اتهام‌زنی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی ایکس از جابجایی اجباری فلسطینیان استقبال کرد و نوشت: «ارتش ما در اردوگاه‌های جنین و طولکرم سخت کار می‌کند تا زیرساخت‌های اسلامی-ایرانی را که در آنجا ایجاد شده است، از بین ببرد.»

وی مدعی شد: «ایران در تلاش است تا با تامین مالی و تسلیح حماس و قاچاق سلاح‌های پیشرفته از اردن، جبهه شرقی علیه اسرائیل در کرانه باختری مانند غزه و لبنان ایجاد کند.»

کاتز افزود: «ما باید با تهدید در کرانه باختری مانند غزه برخورد کنیم، از جمله تخلیه موقت ساکنان فلسطینی و هر اقدام دیگری که لازم باشد. این جنگ برای همه چیز است و ما باید در آن پیروز شویم.»

در همین حال، سام رز، مدیر برنامه ریزی آنروا، با الجزیره در مورد تأثیر وحشتناک آخرین دستورات تخلیه جمعی اسرائیل که پنج مورد از آنها در شش روز هفته گذشته صادر شد، صحبت کرده است.

رز گفت: «مردم غزه یک روز در میان با دستور تخلیه از خواب بیدار می‌شوند و به آنها زمان بسیار بسیار کوتاهی می‌دهد تا حرکت کنند یا با عواقب آن روبرو شوند. این زنان، کودکان، افراد مسن، افرادی هستند که ۵ تا ۱۰ بار جابجا شده اند و با یک معضل غیرممکن روبرو شده اند.

او گفت: «آن‌ها اگر بمانند، خطر بمباران، ویرانی بیشتر و مرگ بیشتر را تهدید می‌کنند؛ و اگر بروند، نمی‌دانند چه چیزی برایشان پیش می‌آید. وقتی آنها به آنجا برسند یا فضایی ندارند، یا حتی در شرایط بدتری نسبت به شرایطی که پشت سر گذاشته اند قرار خواهند گرفت. متأسفانه بسیاری، به طرز فجیعی، به طرز وحشتناکی، در مسیر کشته شده اند.»

رژیم صهیونیستی اخیرا دستور تخلیه دیر بلح را صادر کرده است.