سانسور صهیونیست‌ها از ترس فروریختن اقتدار پوشالی

 احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در لبنان: پس از عملیات اخیر حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی که به عملیات اربعین موسوم است، مقامات اسرائیل و رسانه‌های آن‌ها بسیار تلاش کردند تا در فضای سایبری و خبری چنین القا نمایند که حزب الله در عملیات خود ناکام مانده و مواضع مهم نظامی اسرائیل مورد هدف قرار نگرفته است. این امر طبیعی است، چرا که رژیم صهیونیستی به تمام بنگاه‌های خبری و رسانه‌ای عبری‌زبان دستور داده است که این موضوع در هاله ای از سانسور خبری محض قرار گیرد و اطلاعاتی درباره آن به بیرون مخابره نشود.

در حقیقت ضربه‌ای که حزب الله در عملیات اخیر به اسرائیل وارد کرد، بسیار جدی و مهم بود و علی‌رغم اینکه نیروهای اسرائیل در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند و برای دفاع از خود هزینه‌هایی را صرف امور امنیتی و اطلاعاتی کردند باز هم شکست خوردند و حزب الله توانست در اقدام نظامی خود موفق عمل کند. به این تعبیر که موشک‌ها و پهپادهای حزب الله با عبور از گنبد چندلایه آهنین توانست به اهداف خود اصابت کند و از این لحاظ ضربه حیثیتی مهم به توان امنیتی و دفاعی رژیم صهیونیستی وارد آمده است.

با این اوصاف طبیعی است که رژیم صهیونیستی به شدت تلاش می کند تا این موفقیت بزرگ مقاومت را انکار و تلاش کند با سانسور، مانع مخابره این ضربه امنیتی و دفاعی شود. اما با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد که اهداف مورد نظر نیروهای مقاومت حزب الله مورد هدف قرار گرفته است. طبق گفته سید حسن نصرالله، چنانچه این عملیات موجب بازدارندگی نشود، باز هم مواضع صهیونیستی با قوت پیگیر زیر آتش قرار خواهد گرفت. از این رو باید توجه داشت که مهم این است که حملات علیه اسرائیل ادامه دار خواهد بود و رژیم اشغالگر صهیونیستی بیش از پیش ضربه‌پذیرتر می‌شود.

نکته قابل تأمل اینکه اسرائیل قادر به پاسخگویی نیست و تنها کاری که می‌تواند انجام دهد، ترورهای کوری است که از لحاظ نظامی فاقد ارزش است. این شکست‌های پی‌درپی برای صهیونیست‌ها هزینه‌زا شده و از این رو چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی برای آنان چالش‌هایی را پدید آورده که یکی از مهم‌ترین آنها فرو ریختن افسانه ارتش شکست ناپذیر اسرائیل است.

مولفه مهم دیگر در مورد اهمیت عملیات اخیر حزب الله این است که تا پیش از این، محدوده درگیری های اسرائیل و نیروی مقاومت لبنان در حوالی دیوارهای مرزی بود. اما در عملیات اخیر، عمق خاک سرزمین‌های اشغالی هدف قرار گرفت و معادلات را تغییر داد. این دقیقا در راستای سیاستی است که می‌گوید اگر آسمان پایتخت لبنان ناامن باشد بی‌شک آسمان شهرهای اصلی اسرائیل نیز در خطر خواهد بود. از امروز، صهیونیستها باید ده ها بار بیشتر از گذشته، هزینه - فایده هر نوع تعرضی به لبنان را محاسبه کنند.