اسرائیل مجبور است تخریب‌های خود را سانسور کند

 سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه با اشاره سانسور و بی‌اهمیت نشان دادن عملیات حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی توسط این رژیم، اظهار کرد: آنچه در اسرائیل برای مخفی نگهداشتن آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از عملیات حزب الله صورت گرفته، امر طبیعی است و هر دولتی تلاش می‌کند با کنترل رخدادها، صحنه را مدیریت کند تا اداره امور از دست خود خارج نشود.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها اگر سانسور نکنند و اگر در طول این سال‌ها سانسور نمی‌کردند، جمعیتی از یهودی‌ها که در اراضی اشغالی ساکن هستند، باقی نمی‌ماند. رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ ماه است که با تهدیدات نظامی و امنیتی زیادی مواجه بوده و در عملیات اربعین حزب الله، حجم بیشتری از موشک‌ها روانه اراضی اشغالی شد.

زارعی بیان کرد: از ۸ اکتبر و یک روز پس آغاز جنگ غزه، حزب الله همواره حملات را علیه رژیم صهیونیستی داشته و امنیتی برای اسرائیلی‌ها باقی نگذاشته است، به همین منظور اگر قرار بود این خبرها را به شهروندان یهودی منتقل شود که همه ساکنین، ساک به دست روانه فرودگاه شده و اراضی اشغالی را ترک می‌کردند، بنابراین اسرائیل همواره برای حفظ جمعیت ساکن خود اقدام به سانسور و بی‌اهمیت نشان دادن عملیات‌های محور مقاومت علیه خود کرده و از طریق رسانه‌هایشان این امر را دنبال کردند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: در عملیات موسوم به عملیات اربعین، تقریبا تمامی موشک‌ها با برد متوسط و برد بلند حزب الله مسیر را طی کردند و به اهداف رسیدند و اسرائیل فقط توانست پهپادهای نمایشی و سرگرم کننده حزب الله را هدف قرار دهد، درواقع دیوارهای دفاعی در مقابل پهپادهای نمایشی فروریختند و پهپادهای عملیاتی توانستند سیستم‌های پدافندی اسرائیل دور بزنند و به مقصد برسند و اگر می‌خواست این صحنه ها را بیان کند که وحشتی در دل ساکنان اراضی اشغالی وجود می‌آمد.

وی افزود: روایتی وجود دارد که در ماه آگوست بیش از هزار و ۱۰۰ موشک توسط حزب الله به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و انواع پرتابه‌ها به سمت اسرائیل هدف‌گیری شده است، به همین منظور تمامی این حملات بیان نمی‌شود چراکه جمعیتی در اراضی اشغالی فلسطین باقی نخواهند ماند برهمین اساس اقدام به سانسور می‌کنند.

زارعی بیان کرد: از طریق واکنش‌هایی که رژیم صهیونیستی نسبت به عملیات‌ها دارند می توانیم متوجه تاثیرگذاری عملیات شویم، زمانی که اسرائیلی‌ها سراسیمه می‌شوند معلوم است که آسیب جدی بوده اما جایی که اسرائیل روال عادی خود را طی می‌کند متوجه می شویم اقدام حزب الله اثر عمیقی نداشته است، بعد از عملیات حزب الله موسوم به عملیات اربعین، وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد که حاضر هستیم با حزب الله وارد گفتگو شویم و یا وزیرخارجه رژیم اعلام می‌کند که ایران و سرپنجه‌های منطقه‌ای او، ما را خفه می‌کنند و نوعی درخواست کمک از غربی‌ها و متحدین خود داشت.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: بعد از حمله حزب الله، کابینه نظامی رژیم صهیونیستی بیش از ۴ ساعت جلسه پیوسته داشته و با حضور همه کسانی که چه موافق و یا مخالف نتانیاهو هستند این جلسه برگزار شد تا برنامه‌ریزی کنند که دربرابر اقدام حزب الله چه کاری باید انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه این واکنش‌های رژیم صهیونیستی بیان کننده این است که عملیات حزب الله بسیار موثر و گسترده بوده است، ادامه داد: در این عملیات حزب الله، مهم‌ترین نقطه قوت اسرائیل که مسئله اطلاعاتی و امنیتی را برعهده دارد، مورد هدف قرار داد و یگان ۸۲۰۰ اسرائیل که مهم ترین یگان مخابراتی، اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل با اختیارات ویژه بوده است مورد حمله قرار گرفت و نشان می دهد که رژیم صهیونیستی با خسارت‌های مادی و معنوی زیادی مواجهه شده و تا مدت‌ها قادر نیست پیامدهای حمله حزب الله را تحت کنترل دربیاورد.