انهدام مرکز ۸۲۰۰ حکم کور کردن چشمان رژیم صهیونیستی را دارد

 گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب به بررسی موضوع پاسخ نخست حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی اختصاص داشت.

در ابتدای برنامه سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: همانطور که سید حسن نصرالله وعده داده بود بنا به سه دلیل این عملیات انجام شد،بعد از عملیات ساختمان مسکونی و ترور فرمانده عالی رتبه حزب الله این واکنش توجیه قانونی و حقوقی داشت. 

وی با بیان این که هدف از مرحله اول عملیات برگرداندن بازدارندگی محور مقاومت بود گفت:   هدفی که مورد حمله قرار گرفت بسیار مهم بود. مرکز ۸۲۰۰ یک مرکز دارای صلاحیت‌های گسترده و پیچیده تصمیم گیری و اجرای تمامی عملیات نظامی است. بنابراین رسیدن به این هدف معادله بازدارندگی محور مقاومت را تقویت کرد. این عملیات روایت کاذب رژیم صهیونیستی که سعی کرد بگوید که بیش از هزار هدف را مورد حمله قرار دادیم را خنثی کرد.

سید افقهی با تاکید بر این که اهدافی که رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار داد عموماً اهداف مرده بودند افزود: شهید فواد شکر ترجیح داد که یک سری جابجایی‌ها انجام شود تا دشمن گمراه شود و موفق نیز شد و علی رغم به شهادت رسیدن این بزرگوار عملیات با موفقیت کامل به انجام رسید.

عملیات اربعین ناتوانی پدافندی رژیم صهیونسیتی را آشکار کرد

در ادامه محمد قادری کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: مقامات کابینه نتانیاهو و رسانه‌های غربی- صهیونیستی سعی دارند تا حجم خسارات وارده ناشی از حمله حزب الله را پنهان و بار نگرانی حاکم بر اراضی اشغالی را کنترل کنند اما وقتی جریان رسانه‌ای مردم اراضی اشغالی را دنبال می‌کردیم مشخص بود که آنها روایت رژیم صهیونیستی را کنار گذاشتند و به روایت اصلی و  سخنان سید حسن نصرالله توجه داشتند.

این کارشناس تصریح کرد: به عبارت دیگر می‌توان گفت که عملیات امروز صبح حزب الله لبنان که به عملیات اربعین ملقب شد، ناتوانی و ناکارآمدی پدافند رژیم صهیونیستی را به اثبات رساند چرا که آنها دائماً روی این گزاره مانور می‌دهند که ما نفوذ ناپذیریم و در این باره یک پمپاژ رسانه‌ای انجام دادند اما اتفاق امروز نشان داد که سامانه‌های پدافندی آنها آن کارکردی که سعی دارند نشان بدهند را ندارد.

قادری متذکر شد: غافلگیری اطلاعاتی که در چند نوبت گذشته مانند طوفان الاقصی برای صهیونیست‌ها به وجود آمده بود بار دیگر به رخ کشیده شد،با اینکه رژیم صهیونیستی مدعی بود که عملیات پیش دستانه انجام داده است اصابت دقیق به اهداف آنها توسط حزب‌الله لبنان ادعای آنان را نقض و اسرائیل را غافلگیر کرد.

وی با تاکید بر این که اسرائیل همچنین مجدداً در عرصه رسانه‌ای و روانی نیز با شکست مواجه شد بیان کرد: افکار عمومی اراضی اشغالی به نازل‌ترین سطح اعتماد به دولت خود رسیده اند در حالی نتانیاهو حتی با کمک رسانه‌های معاند فارسی زبان تلاش می‌کند تا بتواند جلوی موج مهاجرت معکوس سرزمین‌های اشغالی را بگیرد. 

حزب الله لبنان قصد گسترش جنگ منطقه ای را نداشت

سیدافقهی گفت: مقاومت اسلامی لبنان از روز ۸ اکتبر وارد عمل شد و بعد از شهادت شهید شکر، سید حسن نصرالله در اولین نطق خود گفت که انتقامی که برای خون‌خواهی ایشان خواهیم گرفت غیر از درگیری‌های روزمره‌ای خواهد بود که با رژیم صهیونیستی داریم و ما دیگر هیچ حد و مرز و محدودیتی برای انتقام خون این شهید نداریم.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: سید حسن نصرالله می‌توانست در کنار زدن پایگاه ۸۲۰۰،اهداف اقتصادی را نیز مورد هدف قرار دهد،اما این ضربه بازدارنده بود و قصد گسترش جنگ منطقه‌ای را نداشت . ایشان اعلام کردند که این مرحله اول است و  هر وقت احساس کردیم که این ضربه برای ما به لحاظ محاسبات قانع کننده نبود قطعاً ضربات دیگری را به کار خواهیم گرفت که این یک جنگ روانی علیه اسرائیل است وقطعاً این عملیات پیوست دیگری خواهد داشت و تازه هنوز نوبت ایران نرسیده است.

انهدام مرکز ۸۲۰۰ حکم کور کردن چشمان رژیم صهیونیستی را داشت 

قادری ادامه داد: انهدام مرکز ۸۲۰۰ در عرصه نبرد میدانی حکم کور کردن چشمان رژیم صهیونیستی را داشت و حزب الله لبنان در مقاطع مختلف بیشترین ضربه را به چشم و گوش این رژیم در نوار مرزی با جنوب لبنان وارد کرده است و می‌توان گفت که بخش زیادی از سامانه‌های راداری از کار افتادند و مرکز هشت هزار و دویست مهمترین بازوی اطلاعاتی اسرائیل بود و تلاش رژیم برای پنهان کردن این افتضاح از همین جا سرمنشا دارد چرا که اگر عمق فاجعه مشخص شود یک نگرانی بزرگتری در اراضی اشغالی ایجاد خواهد شد.

سید افقهی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اگر فکر کند که با ترکشی کردن عملیات می‌تواند خود را نجات دهد ممکن است در بعد تاکتیکی زمان بیشتری برای حیات سیاسی خود پیدا کند اما در بعد راهبردی شکست خواهد خورد.

قادری در پایان گفت: اسرائیل تصور می‌کرد که اگر جنگ را به بیرون از مرزها انتقال دهد و دو قطب طرفین یعنی ایران و آمریکا را درگیر کند می‌تواند یک نفس راحتی بکشد اما دچار یک اشتباه محاسباتی شد،چرا که این اتفاقات منجر به یک جنگ روانی فرسایشی شده است و آنقدر فضای روانی برای این رژیم تنگ‌تر شده که آن را به ایستگاه پایانی نزدیک‌تر می‌کند .