آغاز فرآیند رای‌دهی نمایندگان/ کدام وزیران پیشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت؟

دهمین جلسه مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در نوبت عصر امروز (چهارشنبه) با حضور رئیس جمهور، کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم در حال برگزاری است.

در ۹ جلسه پیشین مجلس شورای اسلامی طی چهار روز گذشته، برنامه‌های ۱۹ وزیر پیشنهادی مورد بررسی نمایندگان ملت قرار گرفت.

رئیس جمهور و وزیران پیشنهادی از صحن مجلس خارج شدند

رئیس جمهور و وزیران پیشنهادی از صحن مجلس خارج شدند. بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرآیند رأی دهی به وزیران پیشنهادی را آغاز کردند.

رئیس جمهور و وزیران پیشنهادی از صحن مجلس خارج شدند

 

پزشکیان: ما در یک اصل با هم مشترک هستیم و آن چشم‌انداز سیاست‌های کلی و برنامه است

مسعود پزشکیان رئیس جمهور پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس و پیش از آغاز فرآیند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و هیئت مدیره آن، اظهار داشت: آنچه که ما امروز در این برهه از تاریخ به آن نیاز داریم وفاق، وحدت و انسجام داخلی است و قطعاً این به معنای آن است که خلایق را از دیدگاه‌ها و باورهای خود برگردانیم اما این هست که در چشم‌انداز و قانون و برنامه به یک زبان مشترک برسیم.

وی عنوان کرد: قبل از عمل به قانون نمی‌توانیم سلایق خود را در آن مداخله دهیم. با تمام عزیزانی که معرفی کردم پیمان بستیم برای عملیاتی و اجرا شدن قانون برنامه هم پیمان شویم. امیدوارم ما را در این چارچوب ارزیابی کنیم. باز هم به آن باور و اعتقاد خود باز می‌گردم و پیمانی که بسته بودم؛ اینکه با وفاق جلو بیاوریم. این عزیزان و کاندیدا بیانگر پایبندی من به آن وعده بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در یک اصل با هم مشترک هستیم و آن چشم‌انداز سیاست‌های کلی و برنامه است. ما به حرفی که می‌زنیم پایبند هستیم و با شما نمایندگان حرف زدیم و جلسه گذاشتیم و هم پیمان سدیم. ما حتماً با شما تعامل خواهیم کرد و با مشورت شما و کارشناسان برای اجرای قانون در مملکت تلاش کنیم.

پزشکیان افزود: پیمان دوطرفه است. ما روی اصول ایستاده‌ایم و به ما کمک کنید روی این اصول کار را ادامه دهیم. اگر قرار باشد بگوییم با هم پیمان می‌بندیم اما به گذشته نگاه کنیم نتیجه‌اش می‌شود که با هم دعوا کنیم.

پزشکیان جهت دفاع از کابینه پیشنهادی خود پشت تریبون رفت

آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد

دقایقی پیش دهمین و آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی و رأی‌گیری درباره وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، با اعلام محمدباقر قالیباف آغاز شد.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های همه وزرای پیشنهادی در صحن مجلس انجام شده است و در جلسه عصر امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس، قرار است ابتدا رئیس‌جمهور دفاعیات پایانی خود از وزرای پیشنهادی را انجام دهد و سپس از نمایندگان درباره ۱۹ وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان رأی‌گیری می‌شود.

آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد