واکنش جلیلی به کابینهٔ پیشنهادی پزشکیان

  سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی خطاب به مردم درباه کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم بیان کرد: امروز وظیفه همه ما این است که به پیشرفت کشور در چهار سال آینده، به دولت و به مجلس کمک کنیم. همه مردم باید به دولت کمک کنند تا در چهار سال آینده پیشرفت کشور رقم بخورد.

وی گفت: همهٔ عزیزانی که در این زمینه مطالعات یا تجاربی دارند، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، صاحبان مشاغل، اصناف، کارگران و کشاورزان و هرکس از زاویهٔ نگاه و عملکردی که دارد، باید بررسی کند که دغدغه‌های مردم در برنامهٔ وزرای پیشنهادی وجود دارد یا خیر.

 جلیلی افزود: باید همین امروز ببینیم که آیا در برنامه‌ها به‌گونه‌ای مسیر طی می‌شود که شاهد کاهش تورم، کاهش بیکاری و تأمین مسکن باشیم؟ اگر اینها دیده شود، اگر به برنامهٔ هفتم در برنامه‌ها توجه شود، باید تشکر و تقویت کرد که با قوت این برنامه‌ها اجرا شود.

وی گفت: البته تصمیم انتخاب وزرا با دولت و مجلس است، اما مردم هم می‌توانند در اینجا یک نقش بسیار پرشکوه ایفا کنند. ما هم به سهم خودمان در این زمینه ارزیابی‌هایی را در اختیار دولت و مجلس قرار می‌دهیم و این همراه با همهٔ مردم است؛ چه مردمی که در انتخابات شرکت کردند و چه آنها که شرکت نکردند. همهٔ کسانی که دل در گرو این کشور دارند و خواهان پیشرفت کشور و رفع مشکلات هستند، امروز باید به دولت کمک کنند.