خونخواهی شهید هنیه با تاکتیک غافلگیری

 پس ترور «شهید اسماعیل هنیه » توسط رژیم جنایت‌کار صهیونیستی، خونخواهی این شهید از سوی فرماندهی معظم کل قوا صادر شد.

رهبر انقلاب اسلامی در پیامشان تأکید کردند: «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.»

پس از این اعلام از سوی جمهوری اسلامی، وحشت در سرزمین‌های اشغالی فراگیر شده است به‌گونه‌ای که اوضاع اقتصادی و اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی دگرگون شده است.

به گفته برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های داخلی و خارجی، موج خروج صهیونیست‌های مهاجر از فلسطین اشغالی و هجوم به فروشگاه‌ها برای خرید مواد غذایی، سقوط بورس و تعطیلی گردشگری روزبه‌روز افزون‌تر می‌شود.

برخی کارشناسان بر این باور هستند که این خونخواهی از سوی جمهوری اسلامی به طور ترکیبی و غافلگیرانه صورت گیرد یعنی دشمن هر لحظه، در هرمکان و به اشکال مختلف باید منتظر خونخواهی باشد که به هیچ عنوان آمادگی آن را نخواهد داشت.

در همین راستا، با سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‎‌الملل درباره تاکتیک غافلگیرانه به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

عنصر خونخواهی از قطعی بودن اقدام ما حکایت می‌کند

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به خونخواهی «شهید هنیه» با تاکتیک غافلگیری، گفت: در اینجا دو عنصر کنار یکدیگر قرار دارند، یک عنصر خونخواهی و عنصر دیگر غافلگیری است.

زارعی افزود: عنصر خونخواهی از قطعی بودن اقدام ما حکایت می‌کند و عنصر غافلگیری نیز نامشخص بودن زمان، مکان و نحوه اقدام ما را تعیین می‌کند. یعنی معلوم می‌کند که ما درباره نحوه واکنش به این مسئله مشت خود را در مقابل دشمن باز نمی‌کنیم، زمان را اعلام نمی‌کنیم و همچنین مکان پاسخ را هم مشخص نمی‌کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: نتیجه چنین سیاستی این است که رژیم را وادار می‌کند در تمام زمینه‌ها در وضعیت آماده‌باش قرار بگیرد، از طرفی این وضعیت برای دشمن هزینه زیادی را در بر خواهد داشت یعنی به‌شدت اعصاب رژیم برهم می‌ریزد و هراس کاملی در ارکان آن ایجاد می‌شود.

زارعی ادامه داد: بنابراین صهیونیست‌ها بسیار مایل هستند که خیلی سریع این ماجرا رخ دهد و تمام شود تا وضعیت آنها عادی شود اما این با سیاست جمهوری اسلامی که می‌خواهد عملیات را غافلگیرانه انجام دهد، همخوانی ندارد.

نباید اجازه دهیم حریم جمهوری اسلامی وضعیت ناامن به خود بگیرد

وی در پاسخ به اینکه چرا باید پاسخ جنایت رژیم صهیونیستی در شهادت «شهید هنیه» از سوی جمهوری اسلامی انجام شود، گفت: باید بگویم که این امر دو دلیل دارد، دلیل اول این است که این جنایت رژیم صهیونیستی در چارچوب مرزهای ما سبب خدشه به امنیت کشورمان شده است بنابراین ما برای اینکه چنین حوادثی تکرار نشود بایستی این موضوع را در نقطه‌ای که اتفاق افتاده مورد تهاجم قرار دهیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: دلیل دوم این است که بالاخره در این جنایت، خونی بر زمین ریخته شده و این خون میهمان ما بوده که در واقع تحت حمایت ما نیز قرار داشته و ما مسئول حفظ جان او بوده‌ایم لذا دشمن آمده و در حیطه مسئولیت ما یک ورود فاجعه‌بار داشته است که به طور طبیعی باید خونخواهی کنیم و اجازه ندهیم که حریم جمهوری اسلامی برای بیگانه‌ها وضعیت ناامنی به خود بگیرد.

زارعی با اشاره به وضعیت کنونی قدرت جمهوری اسلامی در منطقه، گفت: قدرت جمهوری اسلامی در این است که علی‌رغم فشارهای بیش از ۴۰ سالی که بر آن وارد شده بر استقلال، موقعیت، منافع و مصالح خود تأکید داشته است.

وی افزود: این یک کشور استثنایی در دنیا است که برای عزت، استقلال و هویتش ارزش ویژه‌ای قائل است و در برابر فشارها می‌ایستد لذا غرب به دنبال شکستن آن است که نمونه‌ای وجود نداشته باشد که کشوری بتواند علی‌رغم میل و نظر قدرت‌ها به حیات طبیعی خود ادامه دهد و نیز این کشور بتواند تبدیل به یک قدرت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: چنین امری برای غربی‌ها غیرقابل‌پذیرش است و لذا هرجا بتوانند آسیبی به آن وارد کنند، دریغ نمی‌کنند.