چرا اسرائیل به ترور فرماندهان میدانی روی آورده است؟

 سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا  درباره آخرین تحولات غزه اظهار کرد: ضرباتی که حزب الله به رژیم صهیونیستی وارد کرد، کاملا نظامی و امنیتی است، البته تهدیدی که سید حسن نصرالله داشت آن بود که من بعد اگر صهیونیست‌ها بخواهند به منازل و مناطق مسکونی و زیر ساخت‌ها حمله کنند، متقابلا منزل را با منزل و زیرساخت را با زیر ساخت پاسخ خواهند داد.

وی ادامه داد: نکته دوم آن است که چرا اسرائیل به ترور فرماندهان میدانی روی آورده؟ تصور می‌شود که با این کار معادله بازدارندگی را به نفع خود تغییر دهد و اختلال در نظم و آرایش نظامی ایجاد کند و اولویت‌های جنگ را تغییر دهد.

سید افقهی افزود: در حالی که فرماندهان بزرگی مانند ابونعمه و ابوطالب که فرماندهان عالی رتبه بودند و همچنین آقای جباره ترور شدند هنوز جنگ ادامه دارد و اتفاقا پس از شهادت این بزرگواران پاسخ‌ها برای صهیونیست‌ها جدی‌تر می‌شود. این نشان می‌دهد که دچار سرگردانی شده اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: در داخل کابینه شان خودشان عنوان می‌کنند که این ترور‌ها به درد نمی‌خورد و باید شمال فلسطین آرام شود تا شهرک نشینان برگردند چرا که اکنون اقتصاد و شرایط داخلی صهیونیست‌ها خوب نیست و این موضوعات اثرات مخربی خواهد داشت.

وی درباره ادامه کشتار و سکوت مجامع بین المللی گفت: مجامع بین المللی قابل تعریف بوده و می‌دانیم چه کسانی هستند. در شورای امنیت هر تصمیمی که بخواهد بر علیه صهیونیست‌ها گرفته شود آمریکا و انگلیس و فرانسه وتو می‌کنند.  

او ادامه داد: رئیس کنگره مجلس نمایندگان گفته اگر نتانیاهو و بعضی از شخصیت‌های نطامی اسرائیلی را احضار کنید ما شما‌ را تحریم می‌کنیم. سازمان‌های حقوق بشر بیانیه می‌دهند و شعار می‌دهند، اما اسرائیل با خیال راحت کشتار می‌کند چرا که می‌داند کسی اکنون نمی تواند کاری علیه آن‌ها انجام دهد.

مسائل غرب آسیا اظهار کرد: در این موضوع تنها آمریکا می‌تواند کمک کند که جنگ متوقف شود آنها هم در آستانه انتخابات نمی‌خواهند جامعه صهیونیست‌ها و لابی سنگینی که دارد را خشمگین کند.