کمبود معلم از اصلی ترین معضلات سال جدید تحصیلی است

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی جدید به منظور عبور از مشکلات تحصیلی بیان کرد: مهم ترین خلایی که سیستم آموزشی ما با آن روبروست کمبود نیروی انسانی است. لذا تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای بهبود سطح آموزشی و جلوگیری از مشکلات نخستین دغدغه است.

وی افزود: متأسفانه در تهران با کمبود هزاران معلم در مدارس مواجه هستیم و در محروم‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه 17 مشکلات مربوط به کمبود معلم، مدرسه و فضای آموزشی بیداد می‌کند.

نوروزی ادامه داد: کمبود نیرو، مشکل امروز آموزش و پرورش است و به‌کارگیری نیروهای خدمات آموزشی، بازنشسته و سرباز معلم نمی‌تواند نیاز و اهداف ما را در حوزه‌های آموزشی محقق کند.

کمبود معلم از اصلی ترین معضلات سال جدید تحصیلی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین تعمیر واحدهای آموزشی و پاسخگویی به مطالبات معوقه معلمان و اجتناب از بروز مشکلات و وضعیت سال تحصیلی گذشته از دیگر مسائلی است که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. آموزش و پرورش سنگ بنای نظام است و باید مراقب تمام ابعاد آن باشیم.

وی ضمن تاکید بر استفاده از تجربیات بازنشستگان حوزه آموزشی اظهارداشت: همواره مسیر موفقیت در یک مسیر استفاده از تجربیات منفی و مثبت پیشکسوتان آن عرصه و ادغام آن با علم روز و نیروی جوانی است. امروز بازنشستگان این وزارتخانه اثربخشی مفیدی در حوزه آموزشی ندارند و باید از تجربه آن‌ها در اتاق‌های فکر استفاده کنیم.

نوروزی تصریح کرد: ازطرف دیگر موضوع مهم بعدی معوقات بازنشستگان آموزش و پرورش است. متأسفانه معوقات بازنشستگان طبق گزارش های موجود به درستی پرداخت نشده و پاداش پایان خدمت آن‌ها باید اصلاح شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درانتها خاطرنشان کرد: البته آموزش و پرورش با مشکل بزرگ کمبود بودجه روبرو است و از سوی دیگر تجهیزات هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای اکثراً کهنه شده است و نیاز به تعویض دارند.