حضور شخصیت‌ها در انتخابات ۱۵ تیر ۱۴۰۳+تصاویر

 اخذ رای از رای‌دهندگان مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز-جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در شعب اخذ رای سراسر کشور از  کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها  ۱۸  سال تمام باشد - یعنی متولدین روز ۱۵ تیر ۱۳۸۵ - و قبل از آن با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند انجام خواهد شد. رای دهندگان خارج از کشور می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر خود نیز رای دهند.ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

1

حضرت آیت الله خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رای گیری برای دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حسینه امام خمینی و در حضور خبرنگاران داخلی  و خارجی رای خود را به صندوق انداختند.

مقام معظم رهبری پس از انداختن رای خود به صندوق تاکید کردند که در مرحله دوم انتخابات مردم باید همتشان بیشتر باشد تا کار را تمام کنند و فردا رئیس‌جمهورمان را داشته باشیم.

ایشان با بیان اینکه شنیدم که شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است، خداکند این‌طور باشد، افزودند: اگر این‌طور باشد خرسندکننده است. ان‌شاءالله مردم رای بدهند و بهترین را انتخاب کنند.

در ادامه این گزارش اخبار مربوط به حضور شخصیت های مختلف لشکری و کشوری پای صندوق رای را مرور می کنید.

2

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری

 

3

احمد وحیدی وزیر کشور

4

رئیسی ستاد انتخابات کشور محمدتقی شاهچراغی

1

سردار حاجی زاده فرمانده هوفضای سپاه

سردار حاجی زاده پس از آنکه رای خود برای دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاتس جمهور ی را به صندوق انداخت، تاکید کرد : از مردم رای گیری موجب اقتدار است، یک خواهش دارم که تنبلی نکنند. شاید انتقاداتی هم باشد، اما هر رای مانند یک تیر موشک است.

وی ادامه داد: رأیی که ملت شریف ایران در صندوق می‌اندازند، به افزایش قدرت، اقتدار و هویت ایران در منطقه و دنیا کمک می‌کند.

5

مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور

6

بهروز نعمتی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی

7

 حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان

حسین دهقان پس از مشارکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: میزان مشارکت و میزان رای که مردم می دهند نقش تعیین کننده دارد.  این حضور نشانگر وحدت، انسجام و مطالبه جمعی جامعه است. این حضور مردم دست مایه قوی است برای فردی که انتخاب می شود.

8

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام 

آملی لاریجانی پس از انداختن رای خود در صندوق تاکید کرد: حضور مردم بسیار سرنوشت ساز مهم است؛ هم استیفای حقشان است و هم یک تکلیف الهی است و هر کسی که سربلندی کشور را می‌خواهد، با هر سلیقه و گرایشی باید در انتخابات شرکت کند. امیدوارم که این دوره مردم بهتر از هفته قبل در انتخابات شرکت کنند و حضور گسترده‌تری داشته باشند و آنچه که خیر است، مقدر شود.

9

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش

10

محمدرضا عارف رئیس بنیان امید ایرانیان به همراه همسرش

11

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری

مخبر پس از مشارکت در انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشورگفت: به دقت، حفظ سلامت انتخابات و صیانت از حق مردم را در دولت پیگیری می‌کنیم و به مردم اطمینان می‌دهم دولت بدون هیچ گرایشی این انتخابات را برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: الان که از روند برگزاری انتخابات در کشور بازدید کردم، شاهد هستیم چند ۱۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات سهیم هستند. کار خوب پیش رفته است و در بازدیدی که داشتیم تاکنون، نسبت به هفته گذشته افراد بیشتری رأی خود را به صندوق انداختند.

12

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه 

13

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در دولت دوازدهم به همراه همسرش

14

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

15

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوزادهم 

16

حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی در دولت دوزاردهم

2

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام راحل به همراه پسرش سیداحمد خمینی

سیدحسن خمینی بعد از شرکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حسینه جماران گفت: امروز را تبدیل به جشن ملی کنیم، فردا روز وفاق است و باید اختلافات در دوران رقابت ها کنار گذاشته شده و به هر کسی که رییس جمهور می شود، برای رفع مشکلات کمک شود.

صدیقه مصطفوی دختر بزرگ امام خمینی (ره)

صدیقه مصطفوی دختر بزرگ امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای ​دبیر کل مجمع نیروهای خط امام

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای ​دبیر کل مجمع نیروهای خط امام

سید هادی خامنه ای پس از مشارکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: آنهایی که رای نمی دهند معمولا شانس را به نفر مخالف خود می دهند و این رای ندادن جنبه مثبت ندارد. بیشتر جنبه های منفی دارد.

وی  تاکید کرد: صد درصد مشارکت مردم در سرنوشت کشور موثر است. رئیس جمهور برخلاف آنچه که می گویند هیچ کاره است، همه کاره می باشد. رئیس قوه مجریه است و وزرا و کارگزاران اجرایی همه تحت نظر و مدیریت آن هستند.

17

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت دوازدهم

نوبخت بعد از شرکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حسینه جماران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط موجود، مهم است که چه کسی رییس جمهور شود؛ البته کسانی که به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کردند، از شایستگی های لازم برخوردارند که ان شاءلله کفایت آن را مردم تشخیص دهند.

وی افزود: طبق برآوردها از سطح کشور، تاکنون مشارکت خیلی خوب بوده و امیدوارم این مشارکت به عنوان مولفه اساسی در قدرت ملی تبدیل شود.

18

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر رضوی

19

علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم

مطهری پس از مشارکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: مشارکت بالا در این انتخابات در جایگاه ایران در دنیا اثرگذار است. حل مشکلات اقتصادی و سیاسی ما در آینده از میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیر می پذیرد. کسانی که در رای دادن مردد هستند و فکر می کنند که رئیس جمهور کاری نمی تواند انجام دهد، فکر اشتباهی است. خیلی فرق می کند چه کسی رئیس جمهور باشد.

18

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان

طحان نظیف بعد از انداختن رای خود در صندوق رای انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تک تک مردم عزیزمان چه کسانی که هفته قبل رای دادند و چه کسانی که هفته گذشته رای ندادند این امکان را دارند که امروز رای خود را به صندوق‌های اخذ رای بسپارند لذا با هیچ محدودیتی به لحاظ قانونی مواجه نیستیم.

17

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور

خدائیان پس از شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه مشارکت در انتخابات به تصمیمات کشور ما اعتبار می بخشد و برای ما امنیت ساز هم استف تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشته و این را به عنوان یک اصل انتخاب می کنند. که مهم در وهله اول این است که حضور حداکثری داشته باشیم و در مرتبه بعد فرد اصلح را انتخاب کنیم. امیدوارم امروز خداوند کمک کند تا مردم حضور حداکثری داشته و انتخاباتی را رقم بزنند که در تاریخ کشور بی نظیر باشد.

16

آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری 

مدرسی یزدی بعد از انداختن رای خود در صندوق رای اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که رسیده تا به حال استقبال با شکوه و با عظمت بوده است و امیدواریم مه این روند همچنان تا پایان وقت قانونی ادامه پیدا کند و مردم با مشارکت خوب خود دشمنان را مایوس‌تر از گذشته کنند.

15

محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان

14

خیرالله پروین عضو حقوقدان شورای نگهبان

13

سیامک ره‌پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان

12

اقبال لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی

لاهوتی پس از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه ارشاد تهران، بیان کرد: از بعد بین المللی مشارکت مردم موثر است. امروز شبکه های فارسی زبان دنیا را رصد کنیم، یکی پس از دیگری دارند مردم ما را تشویق می کنند تا در پای صندوق رای حاضر نشوند. حصور مردم در انتخابات تو دهنی به این رسانه های بیگانه است.

11

سید امیر حسین قاصی زاده هاشمی رییس بنیادشهید و امور ایثارگران

قاضی زاده هاشمی پس از مشارکت در مرحله دوم انتخابات در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: الان اصل ماجرا حضور مردم است. ان شاءالله مردم با قوت آمده و رای دهند. انتخاب رئیس جمهور هم یک حق و هم یک تکلیف است. دولتی که سر کار می آید، رئیس جمهور همه ملت ایران خواهد بود. چه ما به او رای بدهیم و چه رای ندهیم.

10

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت های یازدهم و دوازدهم

آخوندی پس از مشارکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران، بیان کرد: رئیس جمهوری که با بدنه رای بیشتری روی کار بیاید از استحکام بیشتری برخوردار است. برای مردم این پیام را دارم که به آرای خود اتکا کرده و در انتخابات شرکت کنند. آرای مردم شمرده می شود و باید در انتخابات شرکت کنند.

9

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران

8

سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال

7

️امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)

6

شهاب الدین طباطبایی دبیر کل حزب ندای ایرانیان

طباطبایی پس از مشارکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه ارشاد تهران، تاکید کرد: من فکر می کنم اگر کسی دنبال قدرت، توسعه و پیشرفت کشور است راهش رای دادن است. 

5

سید محمد حسینی مشاور فرهنگی،اجتماعی رئیس جمهور شهید

4

داریوش ارجمند بازیگر سینما

3

مسعود پزشکیان

سعید جلیلی

سعید جلیلی

* تعدادی از مقامات نیز در با حضور در استانهای مختلف کشور رای خود برای دومین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداختند.

2

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان/ استان قم

1

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام/حسینه شهدای روستای ییلاقی لوت لاریجان آمل

غلامرضا کرباسچی

غلامرضا کرباسچی دبیر کل سابق کارگزاران

 کرباسچی پس از شرکت در انتخابات در شعبه حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توصیه بنده به رئیس جمهور آتی این است که ان شءالله همان طوری که وعده دادنده به مردم راست بگوید و دروغ نگویند. امیدوارم صداقت و پاکی و راستگویی در کشور ارزش بیشتری پیدا کند.

معصومه ابتکار

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در ‌دولت های یازدهم و دوازدهم

مصطفی کواکبیان

مصطفی کواکبیان  دبیرکل حزب مردم سالاری

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوزادهم

علم‌الهدی

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد/حرم مطهر رضوی

ادامه دارد...