بشیر بی آزار کیست؟

بشیر بی آزار فعال رسانه‌ای و مدیر سابق صداوسیما می باشد. او دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مقیم لندن و نویسنده مستند ۳۳ سال سکوت است. وی فعالیت های بسیاری در حوزه موسیقی داشته و هم اکنون توسط پلیس فرانسه بازداشته شده است.

بشیر بی آزار کیست؟

بشیر بی آزار دارای مدرک کارشناسی را از دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد را در رشته روابط بین الملل از دانشگاه حیدرآباد هند می باشد. او پس از فارغ التحصیلی از هند به لندن و در دانشگاه کینگستون، رشته فیلمسازی شروع به تحصیل کرد و بعد از انتخابات سال ۸۸ وارد انجمن اسلامی می شود.

سوابق شغلی

وی مدیر تولیدات دفتر موسیقی و سرود صداو سیما است. او همچنین دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مقیم لندن و نویسنده مستند ۳۳ سال سکوت به کارگردانی حسین شمقدری است. او از سال ۸۸ وارد انجمن اسلامی شده و مدتی نیز به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مقیم لندن مشغول فعالیت بود.

از اقدامات دکتر بشیر آزار، مدیر تولیدات دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما، انتشار آلبوم سرود «تا قله» که به‌همت دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و مرکز رسانه‌ای و عملیات‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده می باشد. این البوم در ۱۰ قطعه به نام‌های قطار، این خونه، شوق تولید، روشن‌تر از صبح، تا قله، از آن ماست فردا، هوای تازه، یه قصه جدید، زندگی و فرداها با اجرای گروه‌های سرود نجم الثاقب، طاها لارستان، نبی اکرم (ص)، وصال، اسراء، آوای مهر طاها، شمیم ولایت، رایة الزهرا (س)، میثاق تهران و شهید فرجی و اشعار قاسم صرافان، سید صادق آتشی، علی فردوسی، محمد رسولی، محمد جواد الهی پور و حسین صیامی منتشر می‌شود.

علت بازداشت

بشیر بی آزار در آخرین پست خود در فضای مجازی این‌گونه نوشته است: «هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا در نشستی در سازمان ملل، درباره تحریم‌های ایران، جنایات اسرائیل و بی خاصیتی سازمان ملل صحبت کنم! و جالب اینکه هر سخنرانی بیشتر علیه اسرائیل حرف میزد، بیشتر توسط حضار تشویق می‌شد! صهیونیست‌ها، هیچ گاه تا این حد تنها، منفور، شکست خورده و ذلیل نبوده اند!»

بشیر بی‌آزار ۱۶ خرداد توسط پلیس فرانسه احضار و بدون ذکر دلیل و توضیح بازداشت شد. تاکنون دلیل بازداشت و محکومیت این فعال رسانه‌ای مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی او در شبکه‌های مجازی این بازداشت رخ داده است.

بشیر بی آزار فعال رسانه‌ای و مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما که در فرانسه حضور داشته است روز گذشته توسط پلیس این کشور احضار شده و بدون ذکر دلیل و توضیح بازداشت شده است. تاکنون دلیل بازداشت و محکومیت این فعال رسانه‌ای مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی او در شبکه‌های مجازی این بازداشت رخ داده است. این فعال رسانه‌ای همچنین با انتشار مطالب مختلفی در فضای مجازی تلاش بر افشاگری علیه رسانه‌های صهیونیستی فارسی زبان نیز کرده است.