شکایت یک سازمان آمریکایی از ایران، سوریه و کره شمالی به اتهام کمک به حماس

 یک سازمان آمریکایی دیدبان حامی صهیونیست‌ها (ADL) دیروز دوشنبه به نمایندگی از بیش از ۱۰۰ صهیونیست کشته شده در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر و خانواده‌های آنها شکایتی را به دادگاه فدرال ایالت واشنگتن دی سی آمریکا تسلیم و ایران، سوریه و کره شمالی را به حمایت مالی، آموزشی و استراتژیکی از حماس متهم کرد. آ نها به دنبال غرامت پولی از دولت‌ها برای جراحت یا مرگ ناشی از حمله ۷ اکتبر هستند.

جاناتان گرینبلات، مدیر عامل و مدیر این سازمان به CNN گفت: در بخشی از این دادخواست، این اسرائیلی ها، ایران و همچنین سوریه و کره شمالی را به خاطر نقششان در تأمین مالی و آموزشی حماس متهم دانسته و حمله ۷ اکتبر حماس را بدترین حمله به یهودیان از سال ۲۰۱۷ تا کنون عنوان کرده اند.

وی مدعی شده است این شکایت شواهدی از سابقه ادعایی ایران، سوریه و کره شمالی در حمایت از حماس ارائه خواهد کرد.

شکایت یک سازمان آمریکایی از ایران، سوریه و کره شمالی به اتهام کمک به حماس

این سازمان حامی صهیونیست‌ها در حالی چنین شکایتی را تسلیم دادگاه فدرال آمریکا کرده است که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ و در ادامه جنایات خود طی چند دهه علیه مردم مظلوم فلسطین بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را در جنگ غزه به شهادت رسانده و نزدیک به ۹۰ هزار نفر را زخمی کرده است. این رژیم در سایه حملات خود علیه حماس هزاران خانه، زیرساخت و ساختمان را در غزه تخریب و نزدیک به ۲ میلیون نفر را آواره کرده است و نسبت به احکام صادر شده در دادگاه لاهه و نشست های شورای امنیت برای توقف جنگ بی توجه است.