یکی از مباحث ضروری امروز جریان انقلاب، اجماع در انتخابات است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی ، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی، به تشریح ویژگی‌های نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: رئیس جمهور باید برابر آنچه که مردم از او به عنوان رئیس قوه مجریه انتظار دارند، توان پاسخگویی داشته باشد. بیش از ۹۰درصد ساختارها و سازمان‌های کشور در اختیار قوه مجریه است.

وی اضافه کرد: مسئولیت به کارگیری این ظرفیت و پاسخگویی در مقابل آنچه به عنوان تکالیف قوه مجریه مطرح شده، رئیس جمهوری است که می‌بایست فردی باشد که توانایی اداره کامل این زمینه‌ها را داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور باید قدرت اولویت‌بندی مسائل را داشته باشد. در این دوره مسائل مربوط به اقتصاد کشور بسیار برای مردم در اولویت قرار دارد و باید فردی برای ریاست جمهوری انتخاب شود که بتواند این مباحث و مسائل را حل کند تا مردم در شرایط بهتری نسبت به وضعیت فعلی قرار بگیرند.

نماینده مردم اصفهان همچنین اظهار داشت: رویکردهای یک رئیس جمهور بسیار مهم است. او باید برای اجرایی شدن سیاست‌های کلان، رویکرد مشخصی داشته باشد تا بتواند برنامه‌های خود را هم ذیل قوانین عملی کند و هم بتواند برای آن لایحه قانونی ارائه کند.

حاجی‌دلیگانی در پایان ضمن بااهمیت دانستن اجماع میان نامزدهای انتخاباتی جریان انقلاب، تاکید کرد: یکی از مباحث ضروری امروز جریان انقلاب، اجماع است. افرادی که دلسوزی بیشتری نسبت به اصل انقلاب دارند، لازم است تا از خودگذشتگی نشان دهند تا این اجماع صورت گیرد.