آمریکا و اسرائیل به دنبال ادامه جنگ در غزه هستند

 سهرابی نور، کارشناس مسائل غرب آسیا با توجه به حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه النصیرات که به شهادت رساندن و مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینیان منجر شد درباره آینده آتش بس احتمالی میان حماس و صهیونیست‌ها اظهار کرد: در تفاوت سندی که در بحث آتش بس از طرف اسرائیل و آمریکا پیشنهاد شده با سند‌هایی که در دوره‌های قبلی تهیه شده است آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند که بیشتر به شرایط حماس که در دوره‌های قبل به آن پا فشاری کرده بود، از جمله خروج کامل نظامیان صهیونیست و برقراری آتش بس دائم و آزادی تمام اسرای فلسطینی  توجه شده و آن را در توافق جدید قرار داده اند.

وی ادامه داد:، اما حماس در بیانیه‌ای که صادر کرد، عنوان شد که سندی که از جانب اسرائیلی‌ها در این مذاکره آتش بس  منتشر شده است با چیزی که بایدن درباره آن اظهار نظر کرده است کاملا متفاوت بوده.

وی افزود: به نوعی اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها در صدد هستند که بتوانند  اهرم فشار یعنی اسرای در دست حماس را از آن‌ها گرفته و فشار حماس را بگیرند و  به جنگ ادامه دهند.

با توجه به این موضوعات و جنایات النصیرات و مواضع مقامات حماس از جمله اسماعیل هنیه با توجه به جنایات صهیونیست‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد و بعید است در چند روز آینده توافقی حاصل شود و این موضوع در هاله‌ای از ابهام است.

آمریکا و اسرائیل به دنبال ادامه جنگ در غزه هستند

وی درباره نقش آمریکا در این زمینه تاکید کرد: با توجه به منازعاتی که در سراسر نظام بین الملل صورت گرفته و در هر کدام از منازعات مانند بحث اوکراین، غزه و همچنین تقابل آمریکا و چین در شرق آسیا پای آمریکا در میان است،   دولت بایدن به دنبال دستاورد سازی برای خود است.

وی گفت: دولت بایدن در این دوره دستاوردی نداشته و طبیعی است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور با توجه به مباحث داخلی خود، بخواهند رای داخلی کشور خود را برگردانند با این قضیه که بتوانند با جبهه اسرائیل و فلسطین به توافقی برسند و تا در طول این ۴ سال بتوانند به دستاوردی برسند که این را هم بعید می‌دانم و دموکرات‌ها این احساس خطر را می‌کنند و در تمام این موضوعات هیچ پیروزی هم نداشتند و روز به روز هم جامعه بین المللی به خاطر حمایت‌هایی که از دولت نتاتنیاهو می‌کند بر علیه آمریکایی‌ها است.