شهید آیت‌الله رئیسی یار حقیقی رهبر معظم انقلاب بود

آیت‌الله عباس کعبی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی ، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی از یک مکتب حکمرانی برخوردار بود که این مکتب حکمرانی باید برای دولتمردان آینده و دولت آینده الگو قرار بگیرد و در انتخابات ریاست جمهوری آینده هم مورد توجه باشد.

وی افزود: مردم با اقبالی که به شهید آیت‌الله رئیسی نشان دادند در واقع از تواضع، فروتنی، ساده‌زیستی و خستگی‌ناپذیری و صداقت و همت برای خدمت و فضیلت وی استقبال کردند و شهید رئیسی در کنار شهید بهشتی و شهید رجایی تبدیل به نمادی از دولتمرد تراز انقلاب اسلامی شد.

مکتب حکمرانی آیت‌الله رئیسی ویژگی‌های فراوانی داشت

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بیان کرد: مکتب حکمرانی آیت‌الله رئیسی از ویژگی‌هایی برخوردار بود. ویژگی نخست ایشان آموزه‌های معرفتی، اجتهادی و برخورداری از نظریه تمدنی بر پایه اجتهاد امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله کعبی عنوان کرد: عمق معرفتی و اجتهادی ایشان هم چندین بُعد داشت؛ بُعد نخست روحی با نگاه توحیدی و معامله با خدا در نظام تصمیم‌گیری و همچنین آخرت‌گرایی و بُعد دوم تلاش برای احیای اسلام ناب محمدی براساس آموزه‌های اهل بیت(ع) بود.

شهید آیت‌الله رئیسی یار حقیقی رهبر معظم انقلاب بود

عدالت‌محوری و مبارزه با فساد از ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود

وی، بُعد سوم از ویژگی‌ مکتب حکمرانی آیت‌الله رئیسی را عدالت‌محوری و مبارزه با فساد و بُعد چهارم را اخلاق‌مداری در سیاست‌ورزی و بُعد پنجم را هم ارزش‌گرایی و تعهد به تخصص و شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد.

شهید آیت‌الله رئیسی یار حقیقی رهبر معظم انقلاب بود

عضو مجلس خبرگان رهبری، ویژگی دیگر مکتب حکمرانی آیت‌الله رئیسی را ولایت مداری خواند و گفت: ایشان همواره تلاش می‌کرد که اصل فرمان ولایت و شعارهای انقلاب را اجرایی کند. شهید آیت‌الله رئیسی یار حقیقی رهبر معظم انقلاب بود و منظومه فکری رهبری را به خوبی شناخته بود.

آیت‌الله کعبی، عقلانیت، معنویت، مردم باوری و تلاش برای افزایش علم و فناوری را ویژگی دیگر مکتب آیت‌الله رئیسی دانست و افزود: ایشان همواره پیگیری ویژه‌ای در حوزه ماهواره، هوش مصنوعی و حمایت ویژه از نخبگان و این قبیل مسائل داشت.

وی عنوان کرد: توجه به مسئله جهاد تمدنی برای برقراری نظم نوین جهانی بر پایه توحید و عدالت و کرامت انسان و همچنین توجه به نظام شریعت، حکمت و عقلانیت از دیگر ابعاد مکتب حکمرانی شهید آیت‌الله رئیسی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان تصریح کرد: در مکتب حکمرانی شهید آیت‌الله رئیسی تحول‌خواهی و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای ایجاد تحول و توجه به ارتباط آفرینی و الهام بخشی و افزایش سقف امید مردم و حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی نظام اسلامی هم مورد توجه قرار گرفته است.

آیت‌الله رئیسی برای تحقق مکتب حکمرانی خستگی‌ناپذیر و بی‌توجه به ناسپاسی‌ها گام برمی‌داشت

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی برای تحقق این مکتب، خستگی‌ناپذیر، کارآزموده، مردمی و بی‌توجه به ناسپاسی‌ها حرکت کرد، گفت: شهید رئیسی همواره با پرهیز از اختلاف و تاکید بر وحدت و همدلی در میان مسئولان مانند شهید بهشتی به هنگامه اختلاف سکوت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از ملت ایران برای تبیین و عملیاتی کردن مکتب حکمرانی آیت‌الله رئیسی در گستره ملی و تقویت وحدت و همدلی و رسیدن به قدرشناسی ویژه داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما باید برای به سرانجام رساندن برنامه‌های ناتمام دولت با برگزیدن یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی مانند آیت‌الله رئیسی‌ تلاش ویژه‌ای انجام دهیم، در این راه خداوند هم ما را یاری می‌کند.