شعبه های رای گیری درزمان انتخابات باید افزایش یابند

حسین محمد صالحی دارانی ، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو بیان کرد: انتخابات در کشور ما از آنچه که برخی از مردم فکر می کنند، مهم تر و تاثیرگذارتر است. نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران اولین نظام در بین کشورها برای ارائه انتخابات بود.

وی افزود: ما هر سال بعد از تصویب قانون اساسی در کشور شاهد برگزاری انتخابات بودیم  طوری که رسانه‌های جهانی حتی رسانه‌های معاند و مخالف نیز اذعان می کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم سالارانه‌ترین کشور در دنیاست و آن را تأیید می‌کنند.

صالحی دارانی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر انتخابات نمایندگان اصلح برای تعیین سرنوشت کشور خود، حامل پیامی به تمام دنیاست. حضور پر شور مردم نمادی از ابراز وجود است. امروز تمام  رسانه‌های دنیا کار و زندگی خود را رها کردند و به موضوعات ایران مشغول شدند لذا این مشارکت حداکثری پیام ادامه مسیر انقلاب اسلامی در نظام مردم سالاری دینی را به جهانیان نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس همچنین ضمن تشریح آخرین وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیکی، اظهار کرد: بر اساس قانون، مرحله احراز هویت باید الکترونیکی باشد؛ همچنین حداقل در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه که بالای ۲ نفر نماینده دارد، باید انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

او گفت: تاکید و تلاش این است که شعبه های رای گیری باید در برخی حوزه‌ها افزایش پیدا کند. چراکه در ادوار مختلف انتخابات، شاهد تجمع زیاد و صف‌های طولانی برای اخذ رأی بودیم. برای انتخابات اسفندماه باید تدبیر شود تا مردم پای صندوق‌های رأی در صف‌های طولانی نمانند و دچار مشکل نشوند.

شعبه های رای گیری درزمان انتخابات باید افزایش یابند

صالحی دارانی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم شود، گفت: اخیراً جلسه‌ای با مسئولان وزارت کشور داشتیم و درباره میزان آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا در روز انتخابات با کمترین مشکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم در نقاط مختلف کشور، آرای مردم را اخذ کنیم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس درانتها خاطرنشان کرد: بنابراین لازم است زیرساخت ها فراهم شود. در همین راستا قرار بر این شده است که به صورت آزمایشی و قبل از برگزاری انتخابات، رأی‌گیری الکترونیکی مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرد؛ البته وزارت کشور ضمانت‌های لازم را به کمیسیون شوراهای مجلس داده و تاکید کرده است که همه زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات، فراهم می‌کند.