فروش متری مسکن، بازی بازار سهام است/فروش متری مسکن راه خانه دار شدن نیست

اقبال شاکری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به فروش مسکن متری بیان کرد: در صحبت های قبلی نیز به این نکته اشاره کردم که فروش متری زمین به صورت اوراق و سهام در بورس راه حلی برای خانه دار شدن مردم نیست و صرفا یک بازی سرمایه داری است.

وی افزود: هرچند اخیرا نیز  وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح هفت باب مدرسه و تست مترو شهر جدید پرند اظهار کرده است که طرح فروش متری مسکن فعلاً در دستور کار ما قرار ندارد و اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید از عدم اجرای طرح فروش متری مسکن مطمئن باشیم، ادامه داد: با اینحال همان زمان که خبر فروش متری زمین در بورس کالا توسط یکی از مسئولان این نهاد مطرح شد، شنیدیم که دستورالعمل اجرایی این طرح تایید شده است. لذا باتوجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی تاکید کره که این طرح در دستورکار قرار ندارد، لازم است که از این بابت مطمئن شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: اکنون به دلیل اینکه ارزش برابری ریال درمقابل دلار کاهش یافته است مردم با امواج بازارهای مختلف حرکت می کنند و صرفا برای اینکه سرمایه خود را به شکل ریال نگه داری نکنند، هرکاری می کنند. حتی اکنون بسیاری از مردم نقش دلالی را بازی می کنند.

شاکری بیان کرد: با اینحال باید مراقب باشیم مسئله مسکن را وارد بازارهای سرمایه‌ای کنیم و قیمت آن بازیچه دست سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران نباشد. چراکه اگر فروش متری مسکن اجرایی شود، خرید مسکن به بیشتر از یک رویا تبدیل می شود.

فروش متری مسکن، بازی بازار سهام است/فروش متری مسکن راه خانه دار شدن نیست

او گفت: این طرح همانطور که خودرو در بورس عرضه شد و باوجود اینکه عده ای از مسئولان مدعی تاثیر مثبت آن بر صنعت خودرو بودند، موجب افزایش قیمت سرسام آور مسکن خواهد شد و خرید خانه ناممکن تر از اکنون خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در انتها خاطرنشان کرد: اکنون تمام کارشناسان اقتصادی اذعان کرده اند که فروش متری مسکن صرفا راه گریزی برای گریز از سقوط ارزش پول ملی است و اصلا و ابدا راه خانه دار شدن نیست.

وی افزود: مسکن باید به بخش مصرفی تخصیص یابد و سوق پیدا کند.