هر سالی که می گذرد نقش ایران در رویدادهای بین المللی پررنگ تر می شود

علی علیزاده ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز درمورد سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد: این نشست به صورت سالانه برگزار می شود و حجت الاسلام رئیسی سال گذشته نیز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یافت.

وی افزود: رئیس جمهور کشورمان سال گذشته در نشست سخنرانی آتشینی درمورد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی داشت و عکس او را به همگان نشان داد تا بار دیگر عهدشکنی و تروریست بودن آمریکا و قدرت ایران را به تمام جهانیان نشان دهد.

علیزاده ادامه داد: نکته این است هرسالی که می گذرد اهمیت حضور جمهوری اسلامی ایران در چنین رویدادهای بین المللی هم بیشتر می شود. این سفر از جنبه‌ای مهم است که ایران در ۲ سال اخیر به سازمان همکاری شانگهای و بریکس پیوسته است و دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته و تنها به غرب نگاه ندارد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت سیدهم با توجه به منافع ملی خود به قاره‌ها و سایر کشور‌های دنیا نگاه می کند و با هر کشوری که به خطوط قرمز و منافع ایران احترام بگذارد تعامل برقرار می کند.

او معتقد است که درشرایطی که آمریکا و اروپا و تمام کشورهای متحد آمریکا درتلاش برای منزوی کردن ایران هستند و تحریم هایی را علیه ما اعمال می کنند تا تمام راه ها را بر ما ببندند، جمهوری اسلامی ایران در آسیا در حال تبدیل شدن به عنوان یکی از شرکای بزرگ چین و روسیه است و همین امر باعث شده که وزن و موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی به شدت ارتقاء یابد.

هر سالی که می گذرد نقش ایران در رویدادهای بین المللی پررنگ تر می شود

علیزاده همچنین با بیان اینکه در ارتباط با سفر رئیس جمهور می توانیم دیپلماسی فعال را ببینیم، اظهارداشت: بسیار مهم است که دیپلماسی عمومی رئیس جمهور از موضع کشورمان به خوبی دفاع کنند. هرچند این نشست معمولا فرصتی برای رایزنی های دوجانبه است، اما باتوجه به عملکرد دولت در حوزه دیپلماسی انتظار می رود دستاوردهای مهمی با خود به ارمغان بیاورند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها خاطرنشان کرد: دیپلماسی دوجانبه با کشور‌ها بسیار حائز اهمیت است. مسئولان کشورمان در آن جا باید سعی کنند تا از طریق ارتباط با کشور‌های دیگر برای محصولات کشورمان بازار پیدا کنیم و این یکی از وظایف دولت است. همچنین ارتباط دیپلماتیک با کشور‌های دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.