برخی خواص سخنی نگویند که تقابل ها را بیشتر کند/نباید جامعه دو قطبی و تکه تکه شود

حجت السلام و المسلمین سید رضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری افکارنیوز با اشاره به عدم مرزبندی برخی خواص در زمینه اغتشاشات صورت گرفته بیان کرد:یکی از مشکلات ما در سالهای گذشته همین عدم مرزبندی خواص در زمینه برخی موضوعات بوده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در این شرایط مردم با نظرات متضاد مسئولین و دستنددکاران مواجه بوده اند و گاهی این نظرات خیلی با هم فاصله دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای این تضادها و تناقضات در اظهارات مسئولین فکری کرد،گفت: البته ایراد و اشکال ،حتی در این بین کسانی که مسئولیتی هم ندارد،اظهارنظر می کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: باید در زمینه اظهاراتی که صورت می گیرد مراقبت شود چراکه هرگونه حرف در جامعه بازتابی خواهد داشت؛ به خصوص درباره کسی که در مسند مسئولیتی نشسته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:برخی مسئولین که به اظهارنظر می پردازند باید مراقب باشند که حرفشان با قانون و شرع مقدس تناقض نداشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید با راهکارهایی وحدت و انسجام جامعه را حفظ کنیم،تصریح کرد: متاسفانه اظهارنظر برخی خواص می تواند جامعه را تکه تکه کند و اقشار مختلف را روبه روی هم قرار دهد. لذا اگر این اتفاق رخ دهد پیامدهای ناجوری گریبان گیر جامعه خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نظام ما یک نظام اسلامی است تاکید کرد: قانون اساسی ما بر همین مبنا نوشته شده است و حکومت ما هم حکومت جمهوری اسلامی است لذا مسئولین و خواص باید در این چارچوب اظهارنظر کنند.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید جامعه دو قطبی و تکه تکه شود و حتما باید عوامل وحدت در جامعه مد نظر قرارگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران قومیت های مختلفی دارد،بیان کرد: اگر اظهارنظری کنیم که قومیت ها را علیه قومیت ها کند، به هیچ وجه درست نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فردی که به اسلام و ایران فکر می کند پرچم خود را آتش نمی زند، بیان کرد:فردی که ذهنش مملو از اقتدار ایران باشد به مسجد و اتوبوس آمبولانس حمله نمی کند.

برخی خواص سخنی نگویند که تقابل ها را بیشتر کند/نباید جامعه دو قطبی و تکه تکه شود

وی ادامه داد: بنابراین کسانی که می خواهند در این فضا اظهارنظر کنند باید توجه جدی به اینگونه مسائل داشته باشند که دشمن درصدد یک توطئه ای هست که کرد را رو به روی فارس و یا لر را رو به روی ترک قرار دهد.

عضو کمیسیون فرهنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین در این شرایط اگر خواص حرفی بزنند که تقابل ها را بیشتر کند، از زبان دشمن گفته شده است.خواص نباید صحبتی کنند که وحدت در بین اقشار جامعه از بین برود چراکه وحدت مثل هوا است و اگر وحدت نباشد به اصطلاح نمی توانیم نفس بکشیم.